Tragisk olycka på Skansen-Akvariet

En tragisk olyckshändelse har under tisdagskvällen inträffat i samband med en privat tillställning på Skansen-Akvariet.

En man har blivit biten i armen av en krokodil. Skadans omfattning är just nu okänd. Händelsen är per automatik polisanmäld och mannen som skadades är förd till sjukhus.

Skansen-Akvariet har under natten gjort en utredning av hur detta har kunnat hända. Mannen hade klättrat upp på en del av anläggningen som ligger intill glaset för att hålla ett tal till gästerna. Han stod med ryggen mot krokodilerna och sträckte en arm bakåt över skyddsbarriären då krokodilen bet honom.

Skansen-Akvariet vidtar nu ytterligare åtgärder för att detta inte ska kunna hända igen.

Våra tankar är med mannen, och hans familj, som drabbats av denna mycket tragiska olyckshändelse.

Polisen utreder ärendet vidare tillsammans med ansvarig på Skansen-Akvariet och vi kommer löpande under dagen uppdatera med ny information.

För pressfrågor kontakta:

Jonas Wahlström, Ansvarig Skansen-Akvariet, 0706-466000

Yvonne Borg Nordlind, Marknads- och kommunikationschef Skansen, 0731-525832

Skansen och Konsumentföreningen Stockholm i fördjupat samarbete genom nytt femårsavtal som har fokus på hållbarhet18.12.2019 15:00:00 CETPressmeddelande

Skansen och Konsumentföreningen Stockholm (Kfs) skapar mervärde för gäster och medlemmar genom ett fortsatt nära samarbete de kommande fem åren. Med ett utbud av aktiviteter kopplat till samhällsengagemang och miljöarbete vill Skansen och Konsumentföreningen sprida information och kunskap om miljö, mat och djuromsorg med fokus på barn, unga och barnfamiljer.