Trocadero lanserar nya smak, första på 69 år. TrocaMUST!

Sedan lanseringen av Trocadero år 1953 har det bara funnits en smak, fram tills nu. Trocadero lanserar vecka 36 en tillfällig nyhet som är en hyllning och tolkning av Sveriges alldeles egna högtidsdryck – must. Trocamust är en must med nertonad humle- och maltkaraktär och tydligt inslag av, just precis, Trocadero.

Va, hur tänker ni nu?

Ni vet känslan när man hittar en bortglömd chipspåse i skåpet en lördagskväll, när 1+1 blir 3. Trocadero och must, två nationaldrycker som går hand i hand kan inte bli något annan än 3. Men vad smakar TrocaMust kan man fundera på. Ja, doften är must, färgen på drycken mörk som traditionell must. Eftersmaken är Trocadero med tydliga toner av äpple och apelsin. En must för alla - stor som liten, Trocafan eller nyfiken mustkonnässör. En must för folket, helt enkelt genialt. Så tänker vi liksom.

Visste du att …

Dagens julmust har vi svensken Harry Roberts att tacka för. Han, tillsammans med sin far, Robert Roberts utvecklade grundreceptet som sedan kom ut på den svenska marknaden under 1910-talet – då som ett alkoholfritt alternativ till julöl. Receptet är fortfarande en välbevarad hemlighet men i en must ingår malt, humle och olika kryddor, aromer och örter…. och nu även en hint Trocadero.

Trocamust kommer både som fullsockrad och sockerfri variant ”zero” i 50cl och 150cl pet. Produkterna lanseras brett över hela Sverige och finns tillgänglig i handeln from vecka 36.

GOD GUL! https://gulkalender.se

För ytterligare information kontakta:
Anna-Stina Hallberg, marknadschef, 0702029217, Anna-Stina.Hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, Presschef, 0708952567,   Rose-Marie.Hertzman@spendrups.se

Sankt Eriksgatan 121

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Spendrups får ny marknadsdirektör22.11.2022 13:47:07 CET | Pressmeddelande

Spendrups nya marknadsdirektör heter Anna-Stina Hallberg. Hon har jobbat på Spendrups marknadsavdelning i olika roller sedan 2008, senast som marknadschef för Spendrups alkoholfria sortiment. Rekryteringsprocessen som pågått sedan i somras lockade många väl kvalificerade sökanden, men valet föll alltså på en intern kandidat med lång och djup erfarenhet av att marknadsföra Spendrups breda produktportfölj. För Anna-Stina är uppdraget som marknadsdirektör en fortsättning på vad som började som ett drömjobb som biträdande produktchef för LOKA för 14 år sedan. – Jag minns fortfarande den fantastiska känslan när jag fick mitt första jobb på Spendrups! Nu känns det jätteroligt att återigen få vara ”ny på jobbet” och ta mig an hela vår fantastiska produktportfölj. Jag är respektfull inför uppgiften och ser verkligen fram emot att lära mig mer. Men jag känner mig trygg i att vi har så mycket kompetens och kunnande inom organisationen och en rad goda byråsamarbeten som kommer att vara en grund f

Bartendern Anton Petersson och hemmamixaren Mårten Noréus gör Sveriges Bästa Gin & Tonic 20224.9.2022 19:49:37 CEST | Pressmeddelande

Gin och Tonic är favoriten för många, men vem blandar den bäst i år? Idag har en expertjury korat två guldmedaljörer i Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Nu står det klart att läraren Mårten Noréus och bartendern Anton Petersson blandar årets bästa GTs, med smaker av lingon respektive lavendel, rosépeppar och ros. Här kommer recepten och Anton Peterssons tips för att blanda en oemotståndlig GT!