TT Nyhetsbyrån förvärvar Shootitlive

TT Nyhetsbyrån köper direktpubliceringsföretaget Shootitlive och växlar upp sin satsning på liverapportering.
Jonas Eriksson, vd och chefredaktör för TT Nyhetsbyrån.

TT Nyhetsbyrån och Shootitlive har haft ett framgångsrikt samarbete under flera år vilket nu fördjupas ytterligare. Martin Levy, vd på Shootitlive, kommer att ansluta sig till TT:s team och jobba med affärsutveckling.

– Shootitlives expertis och plattform för direktpublicering ligger i framkant. Genom att få in Shootitlive och Martin i teamet tar vi ett stort steg framåt i vår satsning på liverapportering, säger Jonas Eriksson, vd och chefredaktör på TT Nyhetsbyrån. Vi ser att live-flöden av bilder och video blir mer och mer viktiga för medieföretag, såväl som för företag utanför mediebranschen.

Shootitlive, som är en tjänst för bildbyråer och tidningar, låter fotografer ute på fältet direktpublicera bilder och video. Shootitlive grundades 2008 av Martin Levy och Eivind Vogel-Rödin och visar mer än hundra miljoner bilder och videoströmmar varje månad med Skandinaviens största tidningar som kunder.

– Vi har hittat hem! TT Nyhetsbyrån och Shootitlive är en perfect match. Tillsammans med TT:s fotografer och deras enorma bildbank ska vi fortsätta att utveckla morgondagens bildbyråtjänster säger Martin Levy, vd och medgrundare av Shootitlive.

Jonas Eriksson, vd och chefredaktör TT Nyhetsbyrån
070-697 62 35, jonas.eriksson@tt.se

Martin Levy, vd Shootitlive
073-150 00 22, martin@shootitlive.com

Jonas Eriksson, vd och chefredaktör för TT Nyhetsbyrån.
Shootitlive grundades 2008 av Martin Levy och Eivind Vogel-Rödin