TT Nyhetsbyrån officiell bildbyrå vid kungligt dop

Nu är det klart att TT Nyhetsbyrån blir officiell bildbyrå vid prinsessan Adriennes dopceremoni. Dopet av prinsessan, dotter till prinsessan Madeleine och Christopher O'Neill, hålls fredagen den 8 juni 2018 i Drottningholms slottskyrka. TT Nyhetsbyrån ansvarar för hela stillbildsproduktionen.

Foto: Per Larsson/TT
TT Nyhetsbyrån har lång erfarenhet av att vara officiell bildbyrå vid kungliga tillställningar. Genom ett stort antal fotografer, videoredaktörer samt bildredaktörer kommer TT att säkerställa en så heltäckande produktion och leverans som möjligt. Förutom stillbildsleverans erbjuder TT live/online-video och shoot-it-live. I uppdraget ligger även att förse andra medier i Sverige, och nyhetsbyråer utomlands, med material.

Som Nordens största nyhetsbyrå är det vårt ansvar att dokumentera dopet på ett förstklassigt sätt samt sprida materialet genom vårt nätverk av samarbetspartners världen över” säger TT Nyhetsbyråns övergripande nyhetschef Marika Långström.

För frågor om bildleverans:

Marika Långström, övergripande nyhetschef TT Nyhetsbyrån
marika.langstrom@tt.se
, mobil +46-70 650 98 26

Foto: Per Larsson/TT
Foto: Jessica Gow/TT
Foto: Mr Christopher O’Neill. Pressbild från Hovet. Bilden på den nyfödda prinsessan är tagen på Danderyds sjukhus, 9 mars 2018.

IBL har sedan starten på 60-talet en väletablerad position på marknaden, både i Sverige och utomlands. Kunderna är främst dagstidningar, veckopress, magasin och bokförlag. TT Nyhetsbyråns bildaffär växer och i och med uppköpet erbjuds kunderna ett ännu bredare och bättre bildarkiv. De bästa svenska och utländska bildleverantörerna samlas på ett och samma ställe. IBL är ett familjeägt företag med kontor i Ängelholm och Stockholm. Det grundades 1965 och ägs av bröderna Lars och Nils Modie. 2015 köpte IBL upp bildbyrån All Over Press vilket stärkte bolagets position inom segmenten veckopress och magasin. · Vi välkomnar IBL in i vårt bolag, säger Jonas Eriksson, vd och chefredaktör på TT Nyhetsbyrån. Tillsammans med IBL:s expertis och deras otroliga bildbank ska vi nu fortsätta att utveckla vårt bilderbjudande till befintliga och nya kunder, fortsätter Jonas Eriksson. · Vi känner oss väldigt trygga med att nu tillsammans med TT Nyhetsbyrån kunna utveckla vårt företag ytterligare, säger Lar