TV-puckens inledande gruppspel för pojkar och flickor

Gruppspelen för pojkar spelas 4-6 september i Enköping, Leksand, Sollefteå och Tranås. Arrangerande föreningar är Enköpings SK HK, Leksands IF, Sollefteå HK och Tranås AIF.

– Det är roligt att vi kan spela kval till TV-puckens slutspel över hela landet och många människor får möjlighet att följa lagen, vi är också mycket glada över intresset hos distrikt och föreningar att arrangera och det brukar vara fina arrangemang och en publikfest där TV-pucken spelas, säger Svenska Ishockeyförbundets tävlingschef Olof Östblom.

Gruppindelning

Östergötland
Västergötland
Blekinge

Gruppspelen för flickor spelas antingen 18-20 eller 25-27 september 2020 i Mjölby, Mora och Sunderbyn. Arrangerande föreningar är Mjölby HC, Mora IK och Sunderby SK.
Gruppindelning för flickornas TV-puck fastställs när det står klart vilka lag som ska delta.

Svenska Ishockeyförbundets styrelse har enhälligt beslutat att avsluta säsongen 2019/202015.3.2020 13:20:07 CETPressmeddelande

Allt spel i SHL, SDHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan ställs in Med anledning av den fortsatta risken för Coronavirusets spridning har myndigheter och regering kontinuerligt skärpt och uppdaterat rekommendationer och beslut. Med anledning av detta finns inte förutsättningarna att spela färdigt ishockeysäsongen 2019/2020. Därför har Svenska Ishockeyförbundets styrelse enhälligt beslutat att avsluta säsongen 2019/2020, vilket innebär att allt spel i SHL, SDHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan, inklusive SM-slutspel och samtliga kvalspel ställs in.