Upptaktsträff SBL dam och herr

Måndagen den 17 september hålls den årliga upptaktsträffen för Svenska Basketligan. Träffen äger rum hos Bonnierförlagen på Sveavägen 56 i centrala Stockholm. Alla tränare från lagen i SBL dam och SBL herr kommer att finnas på plats.

Den 17 september är det dags för den årliga upptaktsträffen i Basketligorna. I SBL dam har det redan hänt en del i och med att stjärnan Klara Lundquist gått från Alvik till Telge. Janet McCarville går i sin tur från AIK till Alvik. I norr förbereder sig de senaste årens dominanter A3 (fd Udominate) och Luleå Basket för att toppa ligan igen men söderifrån kommer nya utmanare i form av Högsbo och Wetterbygden.

I SBL herr står mycket fortfarande skrivet i stjärnorna. Det är inte osannolikt att BC Luleå, Norrköping Dolphins och Södertälje Kings kommer att återfinnas i toppen. Men Borås, som sin vana trogen redan gjort klart med flera nyförvärv, ser sig gärna däruppe också. Eller kan Jämtland ta ytterligare ett kliv och etablera sig som ett topp 4-lag? Nykomlingarna Köping och Wetterbygden – kan de ruska om eliten?

Det finns även i år alla förutsättningar för att basketligorna blir riktigt spännande. På upptaktsträffen finns alla tränare representerade och ni kommer att få tid till enskilda intervjuer och mingel.

I slutet av augusti kommer en påminnelse, men anmäl er gärna så snart som möjligt.

ANMÄLAN

Schema

SBL herr
09.00 – 09.15 Mingel, kaffe och kaka
09.15 – 10.00 Introduktion av SBBF, EM-kval herrar samt Basketligan Special
10.00 – 11.00 Presentation av SBL och dess lag
11.00 – 12.00 Mingel/enskilda intervjuer med journalister
11.15 – 12.00 LUNCH

12.00 – 12.15 Coachfotografering på Gården

SBL dam

11.30 – 12.15 LUNCH
12.15 – 12.30 Coachfotografering på Gården
12.30 – 13.15 Introduktion av SBBF, EM-kval damer samt Basketligan rullstol
13.15 – 14.15 Presentation av SBL och dess lag
14.15 – 15.00 Mingel/enskilda intervjuer med journalister

Ackreditering senast den 31 augusti sker via ifyllande av följande formulär:

Idrottens Hus

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Eriksson skadad - missar VM-kval15.6.2018 14:32Pressmeddelande

Marcus Eriksson kommer inte att kunna spela VM-kvalmatchen mot Lettland på Hovet. Han spelade slutet av säsongen med smärta i knät och har ådragit sig en meniskskada. – Det är jättetråkigt att inte kunna vara med, jag älskar att spela för Sverige. Men jag kommer att heja och jag tror på laget, de är grymma, säger Marcus Eriksson. Sverige måste vinna med 10 poäng mot Lettland för att ha en realistisk chans att ta sig vidare i VM-kvalet.