Upptaktsträff SBL dam och herr

Måndagen den 17 september hålls den årliga upptaktsträffen för Svenska Basketligan. Träffen äger rum hos Bonnierförlagen på Sveavägen 56 i centrala Stockholm. Alla tränare från lagen i SBL dam och SBL herr kommer att finnas på plats.

Den 17 september är det dags för den årliga upptaktsträffen i Basketligorna. I SBL dam har det redan hänt en del i och med att stjärnan Klara Lundquist gått från Alvik till Telge. Janet McCarville går i sin tur från AIK till Alvik. I norr förbereder sig de senaste årens dominanter A3 (fd Udominate) och Luleå Basket för att toppa ligan igen men söderifrån kommer nya utmanare i form av Högsbo och Wetterbygden.

I SBL herr står mycket fortfarande skrivet i stjärnorna. Det är inte osannolikt att BC Luleå, Norrköping Dolphins och Södertälje Kings kommer att återfinnas i toppen. Men Borås, som sin vana trogen redan gjort klart med flera nyförvärv, ser sig gärna däruppe också. Eller kan Jämtland ta ytterligare ett kliv och etablera sig som ett topp 4-lag? Nykomlingarna Köping och Wetterbygden – kan de ruska om eliten?

Det finns även i år alla förutsättningar för att basketligorna blir riktigt spännande. På upptaktsträffen finns alla tränare representerade och ni kommer att få tid till enskilda intervjuer och mingel.

I slutet av augusti kommer en påminnelse, men anmäl er gärna så snart som möjligt.

ANMÄLAN

Schema

SBL herr
09.00 – 09.15 Mingel, kaffe och kaka
09.15 – 10.00 Introduktion av SBBF, EM-kval herrar samt Basketligan Special
10.00 – 11.00 Presentation av SBL och dess lag
11.00 – 12.00 Mingel/enskilda intervjuer med journalister
11.15 – 12.00 LUNCH

12.00 – 12.15 Coachfotografering på Gården

SBL dam

11.30 – 12.15 LUNCH
12.15 – 12.30 Coachfotografering på Gården
12.30 – 13.15 Introduktion av SBBF, EM-kval damer samt Basketligan rullstol
13.15 – 14.15 Presentation av SBL och dess lag
14.15 – 15.00 Mingel/enskilda intervjuer med journalister

Ackreditering senast den 31 augusti sker via ifyllande av följande formulär:

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lettland väljer Sverige som partnerland i EM20197.12.2018 15:13Pressmeddelande

För första gången någonsin kan värdnationen i basket-EM för damer välja en av de kvalificerade nationerna. Basket-EM 2019 arrangeras av Lettland och Serbien och Lettland har valt Sverige. - Vi delar historia, de har mästerskapserfarenhet och arbetar aktivt med sina fans, säger Lettlands förbundsordförande Valdis Voins. För Sverige innebär detta goda möjligheter att få en rekordstor publik i ryggen vid sina matcher i Riga.