Vågar du prata med en främling? Gbg Talks intar Centralstationen

Välkommen till Gbg Talks – ett samtal på riktigt på Göteborgs Centralstation den 14-15 december. Här får du chansen att lära känna någon du aldrig tidigare mött.
Foto: Dear Friends/ Göteborg & Co.

Den 14 och 15 december klockan 11–15, på Göteborgs Centralstation får alla som vill möjlighet att lära känna någon de tidigare aldrig träffat. För att bryta isen och bädda för ett spännande samtal får var och en specialskrivna frågor att ställa varandra. Gbg Talks är ett initiativ inom Julstaden Göteborg där göteborgare kan mötas.

– Vårt uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg, dessutom ska vi bidra till en hållbar destination i alla dimensioner. Vi är övertygade om att goda samtal leder till ökad förståelse och därigenom en bättre stad för alla, säger Peter Grönberg, vd på Göteborg & Co.

När Gbg Talks har premiär den 14 december är det som en del av Julstaden. Redan den 6 december premiärsläpps videoklipp med göteborgare som aldrig träffats förut och lär känna varandra. Se klippen här: goteborg.com/gbgtalks

Gbg Talks sätter fokus på det mänskliga mötet och vill lyfta organisationer som också jobbar med de här frågorna som Språkvän Göteborg, Stadsmissionen, Kulturkompis och Kompis Sverige.

När, var och hur? Den 14–15 december mellan klockan 11.00 och 15.00, på Göteborgs Centralstation. Kom som du är och kontakta medarbetare från Göteborg & Co på plats.

Vågar du testa? Gå in på goteborg.com/gbgtalks så hittar du frågor, filmer och mer information om initiativet. Eller kom förbi och ta del av andras spännande samtal.

Julstaden Göteborg sker för 16:e året i rad och pågår 15 november till 6 januari. Ett brett utbud, med allt från belysning till julmarknader, konserter, julklappsshopping och Jul på Liseberg, lockar både göteborgare och tillresta besökare under november och december månad.

Foto: Dear Friends/ Göteborg & Co.
Foto: Dear Friends/Göteborg & Co.
Foto: Dear Friends/Göteborg & Co.
Studiografen/Göteborg & Co.