Vänsterpartiet håller valupptakt i Hornstull, Stockholm

På lördag den 18 augusti tar Vänsterpartiet klivet in i valspurten. På olika platser runt om i landet kommer valarbetare och sympatisörer samlas för att se Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt tala från valupptakten i Stockholm.

För den som befinner sig i Stockholm antar valupptakten formen av en gatufest, där Jonas Sjöstedts tal inramas av en rad artistuppträdanden. Bland annat kommer vi att se artisterna Adam Tensta, Jenny Wilson och Popsicle på scenen.

Media är välkomna att delta under hela valupptakten. Det kommer också att hållas en pressträff, mer information kommer.

Scenschema
15.00 Powerballadkören
15:40 Adam Tensta
16:00 Divine Dancers