Arla

Varva ner med ett glas mjölk och lev i muet

Dela
Hälsotrenden har aldrig varit starkare samtidigt som många unga oroar sig för framtiden och känner en press att räcka till när kraven ökar (1). Arla vill med sin nya kampanj uppmuntra fler till att leva lite mer i muet och uppmana svenskarna att ta ett glas mjölk – ett bra val för nedvarvning och återhämtning.
Ny mjölk-kampanj från Arla
Ny mjölk-kampanj från Arla

Mjölk är naturligt näringstät (2) och utmärkt som proteinrik återhämtningsdryck efter träning (3), något som många unga idag inte riktigt har koll på. Detta vill Arla råda bot på och genom kampanjen Lev i muet vill man uppmuntra fler att släppa kraven och göra livet lite enklare genom att ta det lugnt med ett glas mjölk, varva ner och ladda om sina batterier.

-   Att leva upp till bilden av den perfekta, välmående människan kan vara extremt pressande för många unga idag. Därför vill vi visa på att enkelheten och inställningen till att leva mer hälsosamt ska vara okomplicerat och att återhämtning är minst lika viktigt. Mjölk innehåller mycket näring, perfekt både före och efter din träning, säger Hanna Wennerdal, brand manager för mjölk på Arla.

Kampanjen Lev i muet, som är framtagen av Prat PR, ska nå målgruppen 16–33 år med PR- och influenceraktiveringar under året. Kommunikationen fokuserar på att påminna människor att ta en paus i en annars hektisk vardag där skol- och arbetstid flyter ihop med vardagen, genom att med enkla medel stanna upp, ta ett djupt andetag och helt enkelt bara känna efter.

Den första kampanjen lanseras i juni med fokus på just att Leva i muet och hitta sitt inre lugn genom att varva ner, stanna upp och bara ta en kort paus. Aktiveringen i traditionella och sociala medier kallar vi Milkfulness. Under året följer fler aktiveringar med inspiration kring välmående.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Emma Gustafsson, juniorkonsult, Prat PR
Tel: 070-778 52 73, emma.gustafsson@prat.se

Nyckelord

Bilder

Ny mjölk-kampanj från Arla
Ny mjölk-kampanj från Arla
Ladda ned bild

Länkar

Om

Arla
Arla
Rättarvägen 3
169 68 SOLNA

08−789 50 00https://www.arla.se/

Arla – böndernas eget mejeri 

Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

 

Följ Arla

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Arla

Arla Sverige har kört 7 000 varv runt jorden – helt fossilfritt27.11.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande

År 2018 blev Arla först i Sverige med att ställa om alla egna inrikes transporter till fossilfria drivmedel. Sedan dess har kooperativets lastbilar kört cirka 290 miljoner fossilfria kilometer, och minskat utsläppen med omkring 286 000 ton koldioxidekvivalenter. – Den globala uppvärmningen är den starkaste drivkraften till att minska utsläppen, säger Arlas logistikdirektör Malin Leander.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye