Vings succé med Icehotel fortsätter – nu lanseras paketresor från Köpenhamn

För knappt ett år sedan lanserade Ving i Sverige paketresor till det spektakulära ishotellet i Jukkasjärvi i norra Sverige som en exotisk nyhet på hemmaplan. Lanseringen blev en succé och till vintern fortsätter samarbetet i Sverige med resor från Stockholm och Göteborg med SAS och Norwegian. I år expanderar Ving ytterligare och kan nu även erbjuda resor från Köpenhamn till Icehotel. Resorna från Köpenhamn kan bokas både med Ving och med det danska systerbolaget Spies.

Icehotel, fotograf Asaf Kliger

Vings resor till Icehotel  erbjuds under perioden 3 december 2021 – 10 april 2022. I weekendpaket ingår flyg med SAS och Norwegian från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Inkluderat i resan är även transfer till Icehotel, två övernattningar i både uppvärmda rum och isrum, iskulpturering, frukost etc.

Icehotel är verkligen en ”Once In a lifetime-upplevelse” och att kunna erbjuda en sådan exotiskt upplevelse på hemmaplan lockar många. Det känns därför jätteroligt att vi i år kan ge ännu fler möjligheten att på ett enkelt sätt ta sig till det spektakulära hotellet norr om polcirkeln, nu även med resor från Köpenhamn. Våra prisvärda weekendpaket till Icehotel i vintras blev mycket uppskattade, vilket inte minst visades i de utvärderingsformulär som gästerna fyllde i efter resan, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Icehotel, som delvis byggs upp på nytt varje år med spektakulära isformationer och konstverk, är en upplevelse i sig och här kan man även njuta av god mat och dryck. Utöver själva upplevelsen på hotellet kan även minnesvärda utflykter som norrskenssafari med skoter och hundspannstur bokas till.

En unik nyhet för i år på Icehotel är att designerduon Bernadotte & Kylberg (Prins Carl Philip Bernadotte och Oscar Kylberg) designar 365-sviten på hotellet som kommer att stå klar till vintern. Designen och utseendet för sviten avslöjas i samband med öppningen av hotellet.

Prisexempel: Vings standardpaket till Icehotel inklusive flyg, transfer, två övernattningar (en natt i isrum och en natt i varmt rumt), frukost och iskulptering, från 5 884 kronor per person.

Norrskenssafari, fotograf Asaf Kliger
Deluxe Suite Icehotel, fotograf Asaf Kliger. Design Wouter Biegelaar & Viktor Tsarski

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 20224.10.2021 09:26:02 CEST | Pressmeddelande

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.

Ving öppnar nytt vuxenhotell i natursköna omgivningar på Mallorca1.10.2021 09:13:31 CEST | Pressmeddelande

Vackra Pollensa-bukten blir platsen för Vings nya tillskott – Sunprime Pollensa Bay, som blir det 14:e hotellet i ordningen inom ramen för vuxenkonceptet Sunprime Hotels och det andra på Mallorca. Hotellet är redan idag ett hotell i Vings program, men genomgår nu en renovering och uppfräschning, för att öppna upp som ett Sunprime-hotell i april 2022. Förutom läcker och modern design kommer hotellet bland annat att locka med närproducerad och vegetarisk mat, enkelrum för singelresenärer, gym med havsutsikt och ett exemplariskt läge för dem som vill utforska Mallorcas nordkust.

Hävd reseavrådan får svenskarna att boka resor27.9.2021 13:13:50 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 24 september, hävde UD reseavrådan för resor utanför EU. Därmed är det fritt för svenskar att från och med den 1 oktober även resa till långväga resmål. Och det råder inga tvivel om att beskedet vara efterlängtat. Hos Ving ökade antalet bokningar av charterresor med över 50 procent under helgen jämfört med för två veckor sedan, med Kap Verde i topp som ökade med 270 procent. Samtidigt bokade svenskarna rekordmånga resor med reguljärflyg hos Ving, där cityresmålen ökade allra mest (170 %), men också resor till resmål som Maldiverna.