Visions nya kampanj uppmärksammar vardagsfrågorna på jobbet

I nya kampanjen ”Ditt jobb är vårt jobb” fokuserar fackförbundet Vision på medlemmarnas vardagsnära frågor på ett lekfullt sätt. Kampanjen är den första i samarbete med contentbyrån OTW.

Hur ska jag förbereda mig för utvecklingssamtalet? Och vad gäller egentligen vid föräldraledighet? I Visions nya kampanj skildras en rad situationer i medlemmarnas vardag. Situationerna – ibland svåra, ibland roliga eller lite knasiga – illustrerar hur många frågor vi ställs inför i vardagen och betydelsen av ett bra bollplank i form av ett fackförbund.

Syftet med kampanjen är att berätta att man som medlem alltid kan vända sig till Visions rådgivare och ombud på arbetsplatserna när man behöver råd och stöd, inte minst i oroliga tider.

– Känslan vi vill förmedla är att Vision är ett enkelt, nära och framåt förbund. Det är enkelt att komma i kontakt med oss och vi är alltid nära medlemmarna på deras arbetsplatser i kommuner, regioner, bolag i välfärden och kyrkan. Vision driver utvecklingen framåt genom vårt lösningsfokus och förslag till förbättringar, säger Linda Strid, kommunikationsansvarig och projektledare på Vision.

I kampanjen, som är framtagen i samarbete med contentbyrån OTW, dyker Vision upp överallt på arbetsplatser. Ur väggar, genom skrivbord och från taket kommer de lila ombuden och rådgivarna för att stötta i stora och små frågor i medlemmars vardag.

– Att vi fått förtroendet att skapa den här nya lekfulla världen har känts väldigt lustfyllt och peppat. Vi vill på ett kul sätt visa att Vision är närmare än någonsin. Alla kan behöva en high five från en trygg rådgivare ibland, säger Paul Jerndal, Creative Director på OTW som också regisserat filmerna.

Kampanjen pågår 17 oktober–4 december och kommer att synas i form av filmer i sociala medier, AR-filter, poddspottar, banners och printannonser, stortavlor på stan, samt profilprodukter.

För ytterligare information, kontakta:
Linda Strid, kommunikationsansvarig och projektledare i Vision, tfn 070 558 77 26, Christian Örjestål, tf marknadschef, Vision, tfn 070 280 86 94, eller Filip Sandén, kundansvarig på OTW, tfn 070 922 43 90.

Arbetsgrupp Vision:
Linda Strid, Kommunikationsansvarig och projektledare
Eva Spjuth, Marknadsansvarig
Elin Andersson, Marknadskoordinator
Melina Grundel, Art Director
Katarina Jansson, Kommunikationsansvarig
Christian Örjestål, Tf Marknadschef

Arbetsgrupp OTW:
Filip Sandén, Kundansvarig
Alexandra Pettersson, Projektledare
Erika Gohde, Strateg
Paul Jerndal, Creative Director/Regissör
Jon Hertov, Producent
Siri Lindén, Content Creator
Kristian Strand, Art Director
Johanna Envall, Produktionsledare
Nozhan Radnahad, Redigerare
Martin Schrammel, Motion design
Victor Tarre, AR design

Våra 212 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Stora kostnadsökningar för inhyrd personal i Västmanlands län26.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kostnaderna för hyrpersonal i landets kommuner har ökat med 330 procent under tio år. Samtidigt har bara var femte kommun räknat på merkostnaden för hyrpersonal, enligt en ny undersökning av fackförbundet Vision. I Västerås stad uppgick kostnaderna för konsulter och tillfälligt inhyrd personal till 33 807 000 kronor under 2022. Kostnaden för hela Västmanlands län vad gäller inhyrd personal uppgick 2022 till 97 408 000 kronor. Att jämföra med 2012 då denna kostnad uppgick till 12 921 000 kronor.

Stora kostnadsökningar för inhyrd personal i Värmlands län26.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kostnaderna för hyrpersonal i landets kommuner har ökat med 330 procent under tio år. Samtidigt har bara var femte kommun räknat på merkostnaden för hyrpersonal, enligt en ny undersökning av fackförbundet Vision. I Karlstads kommun uppgick kostnaderna för konsulter och tillfälligt inhyrd personal till 35 298 000 kronor under 2022. För hela Värmlands län uppgick kostnaden för hyrpersonal till 75 176 000 kronor för 2022. Att jämföra med 2012 då kostnaden för hela länet uppgick till 7 512 000 kronor.

Stora kostnadsökningar för inhyrd personal i Örebro län26.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kostnaderna för hyrpersonal i landets kommuner har ökat med 330 procent under tio år. Samtidigt har bara var femte kommun räknat på merkostnaden för hyrpersonal, enligt en ny undersökning av fackförbundet Vision. I Örebro kommun uppgick kostnaderna för konsulter och tillfälligt inhyrd personal till 13 757 000 kronor under 2022. Kostnaden för hela Örebro län vad gäller hyrpersonal uppgick 2022 till 52 229 000 kronor . Att jämföra med 2012 då kostnaden för inhyrd personal i länet uppgick 36 357 000 kronor.