Vivienne Westwood-kollektion exklusivt designad för Specsavers

Den 4 april lanserar Specsavers sitt senaste designsamarbete med Vivienne Westwood. Vivienne Westwood-kollektionen kommer att vara exklusivt tillgänglig hos Specsavers och inkluderar 13 glasögonbågar och 3 solglasögonmodeller. Alla glasögonbågar kan också fås som solglasögon eller med tonade glas och solglasögonbågarna kan fås som glasögon, vilket innebär att kollektionen faktiskt är ännu större. De stilsäkra bågarna är delvis tillverkade av ”Acetate renew” från Eastman, vilket är en kombination av återvunnen engångsplast och biobaserade material som kommer från hållbart framställd trämassa.

Ikoniska bågar från Vivienne Westwood exklusivt hos Specsavers

Detta är en helt unik kollektion där Vivienne Westwood har hämtat inspiration från det brittiska modehusets välkända designuttryck. I den här trendiga glasögon- och solglasögonkollektionen finns något för alla. Bågarna är utsmyckade med ikoniska tryck och grafiska mönster i klassisk Westwood-stil och är tillverkade av acetat och metall, i en mängd olika former och stilar. Alla bågar har självklart Westwoods särpräglade designuttryck, allt från djärva skotskrutiga tryck, monokroma grafittimönster, v-formade skalmar till rokokoinspirerade detaljer.

I linje med Vivienne Westwoods engagemang för miljö och hållbar utveckling har kollektionen utvecklats med tanke på både design och hållbarhet. Alla bågar är delvis tillverkade av materialet ”Acetate renew” från Eastman, vilket är en kombination av återvunnen engångsplast och biobaserade material som kommer från hållbart framställd trämassa.

Specsavers Produktchef Caroline Schiller säger, "Specsavers är stolta över att kunna lägga till detta nya varumärke i vår samling av designerkollektioner! Vivienne Westwoods exklusiva glasögon- och solglasögonkollektion är unik och nyskapande och självklart finns varumärkets välkända tryck och grafiska mönster med som en röd tråd genom hela kollektionen. I kollektionen finns många olika modeller och stilar, så vi vågar lova att du kommer att hitta något som passar just dig. Ta en titt du också och hitta ditt perfekta par Vivienne Westwood-glasögon.”

Pris: 1995 SEK

Ikoniska bågar från Vivienne Westwood exklusivt hos Specsavers

Danmark, Finland, Spanien, New Zealand ,Australien och Kanada. Specsavers erbjuder

Specsavers i Kristianstad förnyar optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar22.4.2022 13:11:07 CEST | Pressmeddelande

Kristianstad blir först med en innovation inom optikbranschen – en butik med högteknologisk utrustning som innebär att man kan erbjuda fler synundersökningar vilket innebär att köer kan kortas. – Konceptet är helt nytt för optikkedjan Specsavers och hela optikbranschen och det är väldigt spännande att vara pionjär, säger Linus Johansson, optiker som tillsammans med sin delägarpartner Håkan Johansson öppnar den nya butiken på fredag i C4 Shopping.

Sveriges bästa arbetsplats öppnar i Västervik8.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu kommer Sveriges bästa arbetsplats till Västervik - Specsavers som öppnar butik på fredag fick häromveckan utmärkelsen i en stor medarbetarundersökning som görs årligen. – Det är något att vara stolt över, och vi har märkt en stor efterfrågan på att öppna här så vi ser verkligen fram emot att komma till Västervik, säger Patricia Stavervik, optiker och en av delägarna till den nya Specsaversbutiken.

Specsavers i Kristianstad först ut med nyhet i optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar1.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande