Volkswagen Cross Caddy: KUL PÅ HJUL

Cross Caddy är en ny häftig specialversion av Volkswagens minsta transportbil Caddy – och den finns även som trendig personbil. Fyrhjulsdrift, rappa motorer, generös utrustning och raffinerad speciallackering är modellens främsta kännetecken.

Den senaste versionen av Volkswagens minsta transportbil Caddy finns nu även i en extra påkostad specialversion kallad Cross Caddy. Den finns som Skåp och som rymlig personbil, då med namnet Life, och är alltid fyrhjulsdriven. Cross Caddy har antingen 110 hk och 6-växlad manuell låda eller 140 hk och 6-växlad DSG-automat.Tekniskt är Cross Caddy i stort sett identiska med motsvarande Caddy 4MOTION, men ett omfattande utrustningspaket ger en extra läcker framtoning – speciellt i kombination med de speciella och mycket iögonenfallande Cross Caddy-kulörerna Viper Green (bilderna) och Honey Orange. Men Cross-versionen finns också i alla ordinarie Caddy-kulörer.

I Cross Caddy-paketet ingår bland mycket annat 17-tums lättmetallfälgar, silverfärgade takbågar, lackerade stötfångare, skärmbreddare, frontspoiler, dubbla skjutdörrar och hill-hold assist (underlättar start i backe).

Och kul är den! Med den rappa motorn, fyrhjulsdrift, breda däck och distinkt styrning är Cross Caddy mycket underhållande att köra – och väljer man någon av de speciella Cross Caddy-kulörerna behöver man ju heller inte riskera att tappa bort sin bil på stormarknadsparkeringen..)

Nya Cross Caddy börjar levereras nu i oktober. Merkostnaden jämfört med en vanlig Caddy är 9 900 kronor exklusive moms för Skåp, medan den ännu mer utrustade Life kostar 27 500 kronor extra inklusive moms.

För ytterligare information kontakta:

Lisbeth Hansson

Marknad och Information

Tel 46-8-553 869 92

Mob: 46 70 543 20 58

Fax: 46 8 553 869 33

Volkswagen Transportbilar marknadsför idag modellerna Caddy, Caddy Life, California, Transporter, Caravelle, Multivan, Crafter och Amarok. Volkswagen Transportbilar har 62 auktoriserade återförsäljare med 95 försäljningsställen samt 137 auktoriserade Volkswagenverkstäder.

Volkswagen Transportbilar (VWCV) opererar som ett eget märke inom Volkswagen-gruppen och är ansvriga för att utveckla, tillverka och sälja lätta transportbilar på den internationella marknaden. Under 2018 sålde Volkswagen Transportbilar cirka 500,000 fordon som producerats i fabrikerna i Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) and Pacheco (ARG). VWCV sysselsätter över 24,000 människor globalt, varav cirka 15,000 i Hannover där huvudkontoret finns. I Sverige säljs Volkswagen Transportbilar via ett 70-tal återförsäljare runt om i landet. Det svenska huvudkontoret finns i Södertälje, Volkswagen Group Sverige AB. Marknadsandelen inom lätta transportbilar uppgår till cirka 30% i Sverige, vilket gör Volkswagen Transportbilar till det klart ledande märket med modellserierna Caddy, Amarok, Transporter och Crafter.