Volkswagen Personbilar

Volkswagens tävling "The No Show Room" har startat – Den som hittar bilen först får den

Dela

Någonstans i Sverige finns The No Show Room, Sveriges mest otillgängliga showroom och i det står nya Passat Alltrack. I samband med sponsorskapet av svenska skidlandslaget utlyser Volkswagen en jakt, den som hittar bilen först – får den.

Jakten på en ny Passat Alltrack är inledd.
Jakten på en ny Passat Alltrack är inledd.

Showroomet är svårt att hitta och ta sig till, men enkelt att köra från – den som hittar det och kommer dit först får en ny Passat Alltrack med 4MOTION fyrhjulsdrift, värd 387 600 kronor. Jakten att nå först fram till The No Show Room och bilen startade den 2 januari. För att komma till bilen behöver man hitta showroomets koordinater, genom att lösa ledtrådar som släpps under januari.

− Att vara med i skidlandslaget kan ha sina fördelar när det gällde att ta sig till showroomet, då terrängen dit inte är den enklaste. Men för den lyckliga som hittar dit först blir det heller inga problem att köra därifrån. Våra bilar är anpassade för svensk vinter, säger Sara Brunfelter, Content Manager på Volkswagen Sverige, och fortsätter:
− Redan efter den första tävlingsdagen ser vi ett väldigt stort engagemang och att många börjar leta efter de kluriga ledtrådarna.

Förutom 4MOTION fyrhjulsdrift har Passat Alltrack högre markfrigång, den ger dig helljus utan att blända, nödbromsar för hinder på vägen och kan delvis köra sig själv – bara några av egenskaperna som gör den anpassad för svenska väderförhållanden.

Så här går tävlingen till

Mellan den 2 och 21 januari 2020 släpper Volkswagen ett antal ledtrådar. Med hjälp av dem kan koordinaterna till positionen för The No Show Room låsas upp. Den som är först till platsen och kan visa att den löst ledtrådarna, får bilen – en ny Passat Alltrack. Ledtrådarna kan finnas gömda precis var som helst. Ett tips är att följa Volkswagen Sverige på Instagram och hålla utkik där. Värdet på bilen är 387 600 kronor inklusive moms. Vinstskatt betalas av vinnaren.

Fina spurtpriser

Förutom förstapriset har deltagarna också chansen att ta hem något av de hemliga spurtpriser som vi delar ut under tävlingens gång till de som snabbast löser de olika ledtrådarna.

Läs mer på volkswagen.se/thenoshowroom

Se reklamfilmen med svenska längdlandslaget:
https://youtu.be/TV-9wxYjGGo

Reklamfilm med svenska längdlandslaget
Fler videor

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Jakten på en ny Passat Alltrack är inledd.
Jakten på en ny Passat Alltrack är inledd.
Ladda ned bild
Sekvens från reklamfilmen med åkare från svenska längdlandslaget.
Sekvens från reklamfilmen med åkare från svenska längdlandslaget.
Ladda ned bild
Skidåkarna inspekterar vinsten, en ny Passat Alltrack.
Skidåkarna inspekterar vinsten, en ny Passat Alltrack.
Ladda ned bild
Sara Brunfelter, Content Manager på Volkswagen Sverige, bjuder på en ledtråd.
Sara Brunfelter, Content Manager på Volkswagen Sverige, bjuder på en ledtråd.
Ladda ned bild

Länkar

Om

Volkswagen Personbilar
Volkswagen Personbilar



År 2018 levererade Volkswagen 6,24 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades 2019 totalt 48 927 personbilar från Volkswagen vilket ger en marknadsandel på 13,8 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, T-Cross, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Golf Alltrack, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon, Sharan, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.

Följ Volkswagen Personbilar

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Volkswagen Personbilar

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum