With high tech materials and sensors, byGrafton want to revolutionize figure skating wear

STARTUP NEWS We continue our series of startup companies who are working at Ideon Innovation. The purpose of this series is to introduce the startups to the other companies at Ideon to see if there is a possibility of working together and doing business with each other. Kind of an electronic networking.

Who are you?

Our company is called ByGrafton. We are Richie Lundberg, CEO, Carl Michaelsson, Creative Director, Colin Grafton, Marketing/Social Media Director and Manette Olsson, Head of Design.

We have two former professional figure skaters in the team and a designer who has been working with figure skaters for more than 20 years. This, in combination with a creative director who knows his way around materials of all sorts, is a great mix to create a new clothing brand.

Can you tell us a bit about your product?

Figure skaters change their clothes very often due to blade-cuts, ripped pants, cold arenas and warm arenas. Being a figure skater you spend most of your time practicing, both on ice and off ice. Our desire to create a revolutionary fusion of high endurance functionality in material and modern world figure skating fashion design is the core inspiration of byGrafton. This is the first serious and high performing collection that will help professional figure skaters to achieve great results both on ice and off ice.

Professional skaters make the same technical element, jump and spin thousands of times before putting it in their routines at competitions around the world. We want to help them be more efficient during their training process and analyze their movements to help them correct mistakes. We are looking into putting high technological sensors in the second collection to collect data, which they can use, to their advantage and speed up the learning process.

What benefits would I get from using your product?

As a figure skater or other athlete, you would benefit from the materials pushing body heat away from the body, keep warm in cold conditions, keep cool in warm conditions and of course look well dressed all the time. The construction of the garments is made to last longer and get you to and from the ice rinks and arenas without compromising your look.

The technical collection will be great for figure skaters but could be adapted to work fine with other sports as well. By wearing the sensors, your coach or you can monitor speed going into different figure skating jumps, rotation speed and coverage of the ice.

What kind of partners or help do you need from other Ideon companies?

We are always looking into finding interesting “high performing materials” that can be used for sportswear and especially winter sports. Companies working with sensors are also of interest to us, combining sportswear with technology. Companies working with film for commercials are also of interest to us at the moment.

What kind of support or help could you possibly offer to other Ideon companies?

We can help with contacts to clothing factories, technical materials and designers. We have a great knowledge in retail and store concepts as well.

You want to know more? Contact Richie+46 722 31 90 34

Ideon Science Park är en av de mest spännande platserna i Europa, där de smartaste personerna i världen träffas för att utveckla framtiden.

Ideon Science Park har en bred kompetens inom mobilitet, ICT, Life Science, cleantech, medtech, smarta material och automation. I en värld där branscher smälter samman är denna mångfald vår stora styrka. Ideon byggdes för 35 år sedan alldeles intill Lunds universitet för att sammanföra vetenskap och forskning med innovatörer och entreprenörer.

Vi arbetar inom fyra fokusområden; Smarta städer, framtidens transporter, e-hälsa och smarta material.

Ideon premierar innovativa tillväxtföretag med prispengar och mentorskap – här är vinnarna!3.10.2018 09:59Pressmeddelande

Under Ideons 35-årsfest den 28 september delades priser ut till lovande tillväxtföretag i två kategorier, Ideon-stipendiet och Ideons Mentorskapsprogram. Vinnare av stipendiet, Bjorkstrom Robotics, mottog 25 000 kronor med motiveringen ”För att ha utvecklat en spännande lösning med hjälp av VR och AR som kan revolutionera en hel industri. Trots att företaget är i en tidig fas har de redan strategiska kunder och partners och en stor potential. Ideon-stipendiet ges för att stötta en ökad marknadsexponering.”

Fem innovativa bolag är nominerade till Ideon-stipendiet 201812.9.2018 09:34Pressmeddelande

Ideon Science Park har tidigare delat ut stipendier till Ideonbolag via stiftelsen Ideon-societeten, som skapades av personer som hade en stor påverkan under Ideons tidiga uppbyggnadsfas. I år, när Ideon fyller 35, har Ideon-societeten beslutat att avsluta sin verksamhet och överföra medlen till Ideon Science Park, som fortsätter att dela ut stipendierna så länge medlen tillåter. Vinnaren av årets stipendium mottar 25 000 kronor och kommer att presenteras under Ideon Science Parks jubileumsfest, på kvällen den 28 september, på Elite Hotell Ideon i Lund.

Kinesiskt universitet flyttar in på Ideon Science Park4.9.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon Science Park öppnar soft landing-möjlighet för internationella organisationer som vill etablera sig på den svenska marknaden och hitta samarbeten med svenska, innovativa företag. BNU-BUCM (Beijing Normal University-Beijing University of Chinese Medicine) National University Science Park -- Hengqin Innovation Institute of Science and Technology (kortfattat kallad BNU-BUCM) från Hengqin New District, Guangdong Province, Kina, är första hyresgäst in till soft landing-kontoret i fastigheten MHC som ägs av Vasakronan.

Bejing Normal University moves into Ideon Science Park4.9.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon Science Park opens soft landing opportunity for international organizations that want to establish themselves on the Swedish market and find partnerships with Swedish, innovative companies. BNU-BUCM (Beijing Normal University-Beijing University of Chinese Medicine) National University Science Park--Hengqin Innovation Institute of Science and Technology (briefly called BNU-BUCM) from Hengqin New District, Guangdong Province, China, is the first tenant to enter the soft landing office at Ideon.

After skyrocketing demand, snack brand Renjer gets private investor on board27.7.2018 15:40Pressmeddelande

The food start-up Renjer Snacks just signed a contract with a private investor from Germany. The company received all the necessary funds to scale up the production of their wild jerky snacks from reindeer, elk and deer in return for 5% of their company shares. With these funds they can cope with the demand occurring from two new partnerships signed with distributors in Finland and Norway, the CFO Tim Schulz says.

Efter en snabbt stigande efterfrågan får tilltuggsmärket Renjer privat investerare ombord27.7.2018 15:40Pressmeddelande

Det nyligen uppstartade tilltuggsföretaget Renjer Snacks tecknade nyligen ett avtal med en privat investerare från Tyskland. Företaget fick alla nödvändiga medel för att öka produktionen av sitt mellanmål baserat på torkat kött från ren, älg och hjort och den privata investeraren erhöll 5% av bolagets aktier. Med dessa medel kan Renjer hantera efterfrågan från två nya partnerskap som tecknats med distributörer i Finland och Norge, säger finanschef Tim Schulz.