E.ON Sverige AB-logo

E.ON Sverige AB

E.ONs Presstjänst: 040-25 55 40

Telefonnumret är endast avsett för journalister. 24-timmars service men mellan 19.00 - 06.00 endast i akuta ärenden.

Vi bygger det hållbara samhället

E.ON förlänger flexibilitetsmarknad i södra Skåne20.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

E.ON Energidistribution satsar stort på lokala flexibilitetsmarknader i syfte att bättre utnyttja de befintliga elnäten och skapa möjlighet för fler kunder att ansluta sig snabbare. Lokala flexibilitetsmarknader har drivits i E.ONs regi sedan 2019 och den gångna vintern bedrevs marknader i Hässleholm, södra Skåne, Vaxholm och Bålsta. Nu förlänger E.ON flexibilitetsmarknaden i södra Skåne, i området runt Malmö, Lund, Staffanstorp, Trelleborg, Ystad, och Skurup.

E.ON utökar sina flexibilitetsmarknader till Kallhäll och Kungsängen20.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

E.ON Energidistribution satsar stort på lokala flexibilitetsmarknader i syfte att bättre utnyttja de befintliga elnäten och skapa möjlighet för fler kunder att ansluta sig snabbare. Lokala flexibilitetsmarknader har drivits i E.ONs regi sedan 2019 och den gångna vintern bedrevs marknader i Hässleholm, södra Skåne, Vaxholm och Bålsta. Nu etablerar E.ON ytterligare flexibilitetsmarknader i Stockholmsområdet.

E.ON utökar sina flexibilitetsmarknader till Enköping20.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

E.ON Energidistribution satsar stort på lokala flexibilitetsmarknader i syfte att bättre utnyttja de befintliga elnäten och skapa möjlighet för fler kunder att ansluta sig snabbare. Lokala flexibilitetsmarknader har drivits i E.ONs regi sedan 2019 och den gångna vintern bedrevs marknader i Hässleholm, södra Skåne, Vaxholm och Bålsta. Nu etablerar E.ON ytterligare flexibilitetsmarknader, varav en i Enköping.

Vi bygger det hållbara samhället