Socialdemokraterna

Tobias Baudin på valturné - besöker Bromölla, Östra Göinge och Hörby15.5.2024 14:30:00 CEST | Pressmeddelande

Med anledning av det stundande EU-valet besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin under morgondagen Skåne och kommunerna Bromölla, Östra Göinge och Hörby. Dagen inleds med ett verksamhetsbesök på det nybyggda äldreboendet Brogården följt av besök på Ottossons truck och Sibbhultsverken. Dagen avslutas med kampanjande inför det stundande EU-valet då partisekreterare deltar under två dörrknackningar.

S lämnar förslag på en ny modell för gårdsförsäljning, förenlig med det svenska alkoholmonopolet8.5.2024 11:24:37 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna presenterade vid en pressträff idag en ny modell för att införa gårdsförsäljning i Sverige. Förslaget innebär att Systembolaget ges i uppdrag att införa ett särskilt gårdsförsäljningssortiment och en digital infrastruktur, bl.a. en gårdsförsäljningsapp, som kunder kan använda i samband med besök. Efter köp hemlevereras drycken till kunden av Systembolaget. Därutöver föreslås producenternas möjlighet att agera ombud åt Systembolaget ses över.

Magdalena Andersson besöker Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå6.5.2024 17:07:06 CEST | Pressmeddelande

Tisdagen den 7 maj och onsdagen den 8 maj besöker Magdalena Andersson Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå. Under tisdagen besöker partiordförande bland annat Norrbottens flygflottilj F21 för att prata om utbyggnaden av det svenska försvaret. Under dagen besöker hon också SSAB för att diskutera industrins betydelse för klimatomställningen. Under onsdagen besöker Magdalena Andersson bland annat en av Rekabs byggarbetsplatser och strejkvakterna utanför Tesla. Med under dagen är även Socialdemokraternas och LO:s toppkandidat till Europaparlamentet, Johan Danielsson.

Magdalena Andersson undertecknade gemensam deklaration mot extremhögern i Europa i Berlin4.5.2024 17:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under lördagen den 4 maj deltog Socialdemokraternas partiordförande Magdalena Andersson tillsammans med Tysklands förbundskansler Olaf Scholz vid ett toppmöte med europeiska socialdemokrater i Berlin. Under mötet undertecknade Magdalena Andersson tillsammans de europeiska ledarna en gemensam deklaration om att aldrig samarbeta eller samverka med extremhögern i Europa.