Retriever-logo

Retriever

Retriever

Om Retriever
Vi är Nordens ledande leverantör av mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Vi ger dig snabb tillgång till all relevant information från tidningar, magasin, radio, tv, web och sociala medier. Retriever ägs av TT och Norska NTB.

Kategori
Visa

Partierna nästan knäpptysta efter valet29.9.2018 12:02:33 CEST | Pressmeddelande

Den senaste månaden har riksdagsvalet och politiska utspel dominerat den svenska medierapporteringen. Sedan den 23 augusti i år har nära 84 000 artiklar publicerats om valet och riksdagspartierna. Två veckor efter valet har det mediala intresset till och med ökat något, jämfört med två veckor före valet. Men efter valnatten har det varit tyst från partiernas håll. I deras sociala kanaler har den egna aktiviteten sjunkit med över 90 procent.

Ny utvecklingschef på Retriever2.2.2018 13:41:05 CET | Pressmeddelande

Retriever har utsett Claes Lyth Walsø till utvecklingschef/CIO på Retriever Group. Han kommer ansvara för koncernens utvecklingsenhet, som består av flera avdelningar inom drift och utveckling. Walsø kommer även att utveckla Retrievers nuvarande lösningar och applikationer samt förbättra företagets innovationsprocesser. - Jag är väldigt glad över att få nya utmaningar i ett så spännande företag. Med den mängden data och insikter som Retriever besitter tror jag på många bra möjligheter framöver. Jag ser fram emot att vidareutveckla och skapa nya tjänster för våra kunder, säger Claes Lyth Walsø. Walsø kommer senast från Telenor Norge där han hade tjänsten som Head of CLM Data & Capabilities, och där han även haft andra tjänster i samma koncern. Han har två magisterexamina – en i kommunikationsteknik och en i ledarskap, och blev i fjol korad till en av årets ledarskapstalanger av E24. - Vi är väldigt nöjda med att Claes har valt att tacka ja till denna tjänst hos oss. Det är en nyckelposi

En avslagen avtalsrörelse på Twitter?9.3.2017 09:48:41 CET | Nyheter

För andra året i rad befinner sig Sverige i en brinnande avtalsrörelse där många tunga avtal ska omförhandlas. I förhandlingsspelet blir medierna en viktig arena där olika aktörer försöker skapa ett bättre förhandlingsläge och etablera sin syn på hur verkligheten bäst ska beskrivas. En plats där slagorden ofta duggar extra tätt är Twitter. Det kunde Retriever tydligt se när vi utvärderade avtalsrörelsen 2015/16. Så vad händer på Twitter i årets avtalsrörelse? Ja inte alls lika mycket, konstaterar vår medieanalytiker Ulla von Lochow. Antalet inlägg (under hashtagen #avtal17, #avtal2017 och i användandet av ordet avtalsrörelse) har halverats jämfört med förra gången. Jämför vi perioden oktober till februari under de två avtalsrörelserna har det bara skrivits drygt hälften så många inlägg i årets (från 18 600 till 9 500). Antalet Twitterkonton som deltar i samtalet har också mer än halverats (från 3 400 till 1 600). Vad är det som har hänt? Ett definitivt svar här kan vara svårt att ge. K
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista
  • >>

Om Retriever
Vi är Nordens ledande leverantör av mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Vi ger dig snabb tillgång till all relevant information från tidningar, magasin, radio, tv, web och sociala medier. Retriever ägs av TT och Norska NTB.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye