Vision-logo

Vision

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden.

Våra 212 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

• Vision

Tuff arbetssituation för tandsköterskor i Region Uppsala drabbar patienter22.5.2024 13:54:12 CEST | Pressmeddelande

En ny rapport från fackförbundet Vision visar att tandsköterskor har en särskilt tuff arbetsmiljö jämfört med andra yrkesgrupper. Höga krav, påfrestande arbetsställningar, lågt inflytande över arbetstiden och bristande stöd från chefen leder till en hög sjukfrånvaro. -Tandsköterskor är den yrkesgrupp som har det mest ansträngt på jobbet om man jämför alla Visions medlemsgrupper. Tandsköterskor måste ges större inflytande över sin arbetstid och hur jobbet ska utföras, det är en förutsättning för en högkvalitativ tandvård som gynnar både yrkesutövare och patienter, säger Visions lokala talesperson för folktandvården i Region Uppsala, Leila Mir Moradi

Tuff arbetssituation för tandsköterskor i Folktandvården Sörmland drabbar patienter22.5.2024 13:45:12 CEST | Pressmeddelande