AcadeMedia

I pressrummet hittar du som är journalist våra pressmeddelanden och övrigt pressmaterial. Efter kontorstid nås pressjouren på telefon 073 334 87 50.

30 nya utbildningar till Plushögskolan – en rekordtilldelning15.1.2024 12:42:10 CET | Pressmeddelande

Den 11 januari meddelade Myndigheten för yrkeshögskolan sitt beslut om beviljade yrkeshögskoleutbildningar för 2024. Cirka 1200 inskickade ansökningar bedömdes och av dessa beviljades 477. Plushögskolan, genom sina varumärken Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan, beviljades 30 utbildningar. Ett rekordbeviljande som stärker bolagets position som en av Sveriges största yrkeshögskoleaktörer.

Uddevalla-elever föreläser för unga om droger6.11.2023 07:13:00 CET | Pressmeddelande

Den 23 november arrangerar elever på Drottning Blankas gymnasieskola en föreläsning om droger och kriminalitet för Uddevallas högstadieelever. I föreläsningen deltar representanter från polisen, drogenheten, sjukvården och före detta kriminella. Idén till föreläsningen föddes under en kurs i kriminologi och eleverna valde att engagera sig i frågan som en del i ett förebyggande arbete riktat mot unga.
  • >>