Bonnier News-logo

Bonnier News

Som Nordens största medieföretag är vårt uppdrag att hjälpa medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster.

Kategori
Visa

Bonnier News breddar läsarupplevelsen för +Allt-prenumeranter: Publicerar innehåll från DN och Expressen på lokala sajter12.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Bonnier News har börjat publicera innehåll från Expressen och Dagens Nyheter på ett 20-tal av koncernens lokala sajter. Artiklarna är tydligt märkta och endast tillgängliga för +Allt-prenumeranter. Det är en av flera nyheter kopplade till +Allt som ska förbättra kundupplevelsen och visa på det mervärde som en +Allt-prenumeration ger.

Bonnier News tar över Tidningstjänst AB:s verksamhet och utvecklar distributionsaffären31.10.2024 13:30:00 CET | Pressmeddelande

Från och med fredagen den 1 november tar Bonnier News över distributionsverksamheten från Tidningstjänst AB (TAB) och driver den vidare i egen regi under varumärket Bonway. – Det här ger oss bättre förutsättningar framöver att utveckla distributionsaffären och optimera distributionen, säger Stina Morlin, affärsområdesansvarig på Bonnier News Logistics & Production.

Förändrad utgivningstakt för Bonnier News Locals Östersunds-tidningar14.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Från och med 1 mars 2025 går Östersunds-Posten och Länstidningen Östersund från utgivning sex dagar per vecka till utgivning tre dagar per vecka. Därmed följer tidningarna en utveckling som Bonnier News Local genomfört på flera andra titlar de senaste åren. E-tidningarna kommer också fortsättningsvis ges ut sju dagar per vecka. – Effekterna av de frekvensjusteringar som vi genomfört på andra titlar har varit väldigt goda och vi har till exempel kunnat säkerställa satsningar i det redaktionella arbetet, säger Cecilia Ekebjär, chef redaktionell verksamhet på Bonnier News Local.

De utser vinnare i DN Reklamcupen17.6.2024 13:00:09 CEST | Pressmeddelande

I drygt 20 år har har DN Reklamcupen låtit reklambyråer tävla med sina mest kreativa helsidor i ett cupformat. I år är det 32 tävlande bidrag och juryn som utser vinnare består av nio skarpa branschprofiler. – Det brukar vara en fröjd att höra alla dialoger som förs i juryarbetet kring printens klara fördelar gentemot andra “snabba” medier, som till exempel utomhusannonsering, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>

Som Nordens största medieföretag är vårt uppdrag att hjälpa medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye