Ljusgårda

Ljusgårda tar hem priset för "Best Product Marketing" på Vertical Farming World Awards i London”12.10.2023 10:10:23 CEST | Pressmeddelande

Ljusgårda, en framträdande aktör inom vertikal odling och hållbar livsmedelsproduktion, har vunnit kategorin "Best Product Marketing" vid Vertical Farming World Awards. Denna prestigefyllda händelse, som årligen samlar branschens mest inflytelserika företag och intressenter, är en mötesplats för att främja innovation och hållbarhet inom vertikal odling. Ljusgårdas seger i denna kategorin är en stark indikation på att vårt åtagande att öka kunskapen om hållbar odling och kommunikation inom branschen.

Ljusgårda continues to grow with nationwide launch in 550 new stores and reinforced management team1.9.2022 10:03:57 CEST | Press release

Swedish company Ljusgårda, who runs one of Europe's largest vertical farms, continues their growth journey by securing a new partnership with Dagab, one of the leading food retail groups in Sweden. Ljusgårda’s lettuce will now also be available through three additional major Swedish grocery chains: Hemköp, Willys and Tempo. Simultaneously, the company also strengthens their management team with Magnus Agervald as new CEO and Hélène Gustavii as CFO.

Sveriges riksdag besöker Ljusgårda22.7.2022 12:31:11 CEST | Pressmeddelande

En representant för Sveriges riksdag besökte under måndagen Ljusgårdas anläggning i Tibro. Och det är ingen slump, Ljusgårda är ett av världens hetaste foodtech-bolag och bidrar till Sveriges självförsörjning av livsmedel i enlighet med EU-kommissionens inriktning att minska EUs sårbarhet. Därutöver stärker företaget den regionala, och framför allt lokala, tillväxten när de ökar antalet anställda till sina anläggningar i Tibro.