Sisjö Intressenter AB

SISJÖ INTRESSENTER FÖRVÄRVAR STENSÅKRA CHARKUTERI AB2.3.2022 18:00:00 CET | Pressmeddelande

Sisjö intressenter AB, ett dotterbolag till Profura AB, förvärvar Stensåkra charkuteri AB. Stensåkra charkuteri AB är ett småländskt charkuteri med fabrik i Vetlanda, bolaget är en etablerad tillverkare av kvalitetskorv för stora och små korvälskare i hela landet med över 30 produkter i sortimentet. Bolaget etablerades 1945 och omsättningen uppgår till ca 85 MSEK. Företagsledningen med Anders Starck och Birgitta Starck kommer att kvarstå som delägare och vara fortsatt aktiva i bolaget. Nuvarande vice VD Thomas Kanestad blir ny delägare och VD för Stensåkra Charkuteri AB. Stefan Hamrin, Investeringsansvarig på Sisjö intressenter: ”Sisjö ser fram emot att äga och driva bolaget tillsammans med företagsledningen. Bolaget är välskött, gör en väldigt god kvalitetskorv samt passar in vår strategi” Anders Starck, som fram tills nu varit VD och huvudägare på Stensåkra charkuteri: ”I enlighet med vår långsiktiga plan för bolaget har vi nu hittat en lösning för att säkerställa bolagets fortsatta

STEFAN BOSTRÖM FÖRSTÄRKER SISJÖ INTRESSENTER AB17.12.2021 17:58:39 CET | Pressmeddelande

Stefan Boström börjar inom Sisjö intressenter AB den 3:e januari 2022, som VD/Koncernchef. Stefan har lång erfarenhet från ledande positioner och styrelsearbete, inom livsmedelsbranschen. Kommer närmast ifrån Tage Lindblom AB som VD. Utöver detta så har Stefan arbetat 12 år som VD inom livsmedelsbranschen, från bolag som Brämhults Juice AB, Doggy AB med flera. Stefan Hamrin tar rollen som koncern COO inom Sisjö intressenter AB med ansvar för utvalda operativa funktioner, affärsutveckling samt förvärv och fortsätter den framgångsrika resan med Sisjö intressenter AB. Mikael Thörnkvist Styrelseordförande Sisjö Intressenter AB Kontakt: Mikael Thörnkvist: 0705321960 Stefan Hamrin: 0702529830 Stefan Boström: 0709774520