POWER Sverige-logo

POWER Sverige

POWER är Nordens snabbast växande elektronikjätte. Kedjan grundades i Danmark 2015 och öppnade sedan i Finland. 2017 öppnade de första POWER-varuhusen i Norge och 2023 gick POWER in i Sverige.

POWER består idag av 269 varuhus och har 6000 anställda i Norden. Kedjan ägs av grundarna AWILHELMSEN AS och Dolphin Invest AS.

• POWER Sverige
Visa

Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.

Efter succéstarten: POWER i Skövde expanderar och öppnar nytt varuhus på Stallsiken31.10.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande

POWER i Skövde kommer under våren 2024 att öppna upp ”på nytt” då elektronikkedjan väljer att flytta till östra Stallsiken. Varuhuset blir det första i Sverige som kommer vara byggt och inrett helt enligt POWERs senaste koncept, med ett delvis uppdaterat sortiment, bättre tillgänglighet och flöde för besökare. Med bättre kommersiella förutsättningar räknar varuhuset även med ett ökat rekryteringsbehov.

Rekordöppning för POWER Sverige: sålde varor för 71 miljoner kronor första dygnet10.10.2023 15:15:00 CEST | Pressmeddelande

Försäljningen av hemelektronik minskar i år enligt Elektronikbranschen, men POWER går mot strömmen och kan nu redovisa rekordresultat för sina första varuhusöppningar. 22 000 shoppingsugna kunder besökte POWERs öppningsfester i Stockholm och Göteborg under måndagen och försäljningsresultatet efter öppningsdygnet landade på 71 miljoner kronor. Allra bäst gick försäljningen av TV-apparater och robotdammsugare som såldes i en rasande takt.

Succéöppning för POWER Sverige: försäljningsrekord redan före lunch9.10.2023 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kunderna fortsätter strömma till POWERs öppningsfester som startade på måndagsmorgonen i Barkarby och Heron City, Stockholm, och i Högsbo, Göteborg. Bilköerna sträckte sig långa i oktobersolen samtidigt som humöret var på topp. Redan före lunch har ett nytt försäljningsrekord på över 30 miljoner kronor nåtts, vilket är ett nytt branschrekord. Under förmiddagen har det sålts produkter till ett värde av 6 miljoner kronor per timme.

• POWER Sverige