DFDS

Om DFDS

DFDS tillhandahåller färje- och transporttjänster i och runt Europa och genererar årliga intäkter på 20 miljarder DKK.Till över 10 000 fraktkunder levererar vi hög tillförlitlighet genom färje- och hamnterminaltjänster samt transport- och logistiklösningar.
För miljontals passagerare erbjuder vi säkra övernattnings- och närhavsfärjetjänster.
Våra 10 000 anställda finns på färjor, terminaler, distributionscenter och på kontor i 20 länder. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen.

Paus från vintervardagen: Upptäck prisvärda spa-destinationer i Estland och Litauen2.2.2024 13:15:00 CET | Pressmeddelande

I början av året har väderrapporterna dominerats av rekordlåga temperaturer, med köldrekord på omkring –43 grader celsius i norra Sverige. Dessutom känner många sig stressade efter en hektisk jul- och nyårsperiod, en känsla som förstärks av det ofta ansträngda ekonomiska läget efter helgerna. Det är inte så konstigt att känna en stark längtan till att få komma iväg och slappna av. Lyckligtvis erbjuder närliggande destinationer som Estland och Litauen prisvärda spa-upplevelser, som passar bra även för budgeten i januari och februari och erbjuder en välbehövlig paus från vintervardagen.

Resedagböckerna från DFDF ”sommarjobbare”: deras bästa tips när du åker på en minikryssning till Litauen11.10.2023 14:25:34 CEST | Pressmeddelande

Under sommaren rekryterades familjer och par för att ”sommarjobba” ombord på DFDS nya fartyg som trafikerar rutten mellan Karlshamn och Klaipeda i Litauen. Paren och familjerna hade som uppdrag att både testa båtarnas utbud och upptäcka hamnstaden Klaipeda. Allt under DFDS-konceptet ”minikryssning” där man reser under natten och har mellan en och två dagar i Klaipeda för att sedan resa hemåt mot Sverige igen. Nu är alla ”sommarjobbare” hemkomna och här är deras bästa upplevelser och tips.

Om DFDS