Uppsalahem

Vi är Uppsalas ledande bostadsbolag med drygt 17000 bostäder. Totalt har ungefär 30 000 Uppsalabor sin bostad hos oss i områden runt om hela Uppsala. Med vår långsiktiga och målinriktade förvaltning skapar vi trygga och härliga miljöer där många vill bo. Vi är en av Uppsalas största byggherrar och har sedan 1946 byggt fler än 25 000 bostäder.

Newsec vinner Uppsalahems upphandling gällande stadsautomation av fastigheter11.3.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Uppsalahem har inlett en omfattande utvecklingsresa med smarta fastigheter och ett datatdrivet arbetssätt i fokus. En viktig pusselbit i arbetet är upphandlingen gällande stads- och fastighetsautomation, där Newsec nu blir strategisk partner. Samarbetet kommer att omfatta installationsprojekt i närmare 700 fastigheter och nästan 18 000 lägenheter, vilket utgör ett av de största transformationsprojekten i fastighetsbranschen.

Rätt hyresgäst på rätt adress ger trygghet13.2.2024 06:30:00 CET | Pressmeddelande

Trygga och trivsamma hem är en av Uppsalahems viktigaste frågor och därför är ordning och reda i våra hus prioriterat. Vi arbetar målinriktat med utreda oriktiga hyresförhållanden, fusk och överhyror. Arbetet har gett resultat och under 2023 tog vi tillbaka 102 hyresrätter, som t ex hyrts ut utan tillstånd i andra hand. Genom erfarenhet och dialog med polis, myndigheter och andra bostadsbolag, vet vi att bostäder som t ex hyrs ut utan tillstånd, skapar otrygghet och kan vara ett tecken på kriminell verksamhet.

Från grå p-plats till inbjudande samlingsplats28.8.2023 08:00:00 CEST | Nyheter

En stad behöver kunna förändras i takt med samhällets utveckling. Med lite färg, barnskratt och engagemang går det att förändra det mesta till det bättre, till och med en tråkig och outnyttjad parkeringsplats. Genom nära dialog och medskapande med de boende har Uppsalahem nyligen testat detta i Gottsunda i projektet ”Från p-plats till samlingsplats”. Resultatet blev en plats som nu är till för alla utom bilarna.
  • >>