Andermatt Swiss Alps AG

• Andermatt Swiss Alps AG

Fler gäster och stora investeringar märks i utsläpp och energianvändning11.4.2024 07:47:00 CEST | Pressmeddelande

Hållbarhet är en viktig del av strategin för Andermatt Swiss Alps Group och Andermatt-Sedrun Sport AG. Med nya ambitiösa ESG-mål leder företagen vägen mot en hållbar turismverksamhet över hela destinationen. Under 2023 låg fokus på åtgärder för energieffektivitet i hotell och bergbanor samt klimatsmarta alternativ i bergsrestaurangerna. På grund av byggarbete och fler gäster har växthusgasutsläppen ökat.

Ökad försäljning av fastigheter hos Andermatt Swiss Alps – nettovinst för första gången under 202326.3.2024 13:13:03 CET | Pressmeddelande

Destinationsutvecklaren Andermatt Swiss Alps AG rapporterar för första gången vinst under 2023. Trots utmanande tider ökade intäkterna från fastighetsförsäljning med 2,2 procent till 154,4 miljoner CHF, medan totalintäkterna steg med 41,3 procent till 255,6 miljoner CHF. Hotellen Chedi Andermatt och Radisson Blu Reussen stod stadigt under 2023.
  • Andermatt Swiss Alps AG