Sellpy-logo

Sellpy

Sellpy grundades 2014 och har vuxit till en bred e-handelsplattform för second hand mode och andra produkter. Med sin vision att göra det möjligt för alla att konsumera och leva på ett mer cirkulärt sätt, har Sellpy skapat en unik tjänst som gör det enkelt för människor att köpa och sälja begagnade föremål. Sellpy-sortimentet är tillgängligt på Sellpy.com och i Sellpy-appen.

  • Sellpy
Kategori
Visa

Sellpy öppnar jul-pop-up på Södermalm – vill hjälpa svenskarna minska ”Julglappet”4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande

5–7 december öppnar Sellpy en pop-up-butik på Sankt Paulsgatan 22A, mitt på Södermalm i Stockholm. Butiken samlar second hand-julklappar för hela familjen: leksaker, accessoarer, heminredning samt kläder till barn, dam och herr. Syftet är att göra det enklare och mer inspirerande att välja cirkulära gåvor inför jul. Den tillfälliga butiken följer på Sellpys rapport om konsumenters inställning till second hand-julklappar, framtagen i samarbete med Svensk Handel och publicerad i november. Rapporten visar att svenskarna gärna vill fira jul mer hållbart, men att det finns ett tydligt glapp mellan vilja och handling – det så kallade Julglappet.

Sellpy lanserar sammadagsleveranser som första svenska second hand e-handel3.12.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Med lanseringen av leverans samma dag kan kunder nu få sina second hand-fynd levererade samma kväll – direkt hem till dörren. Leverans samma dag är tillgänglig för över 2 miljoner varor i Sellpys sortiment. Satsningen innebär att second hand blir ett ännu mer attraktivt alternativ i vardagen då många har ont om tid men fortfarande vill handla både smart och cirkulärt.

Ny undersökning visar att svenskar föredrar second hand-julklappar för hållbarhet och unika gåvor.27.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Sellpys nya kundundersökning visar att svenska kunder i allt större utsträckning är villiga att ge och ta emot second hand-julklappar. Hållbarhet, unika gåvor och prisvärdhet är bland de främsta anledningarna till denna förändring i julklappstraditionen. Studien, som har genomförts på ett representativt urval av kunder*, visar att 77 % av de svarande skulle vara villiga att ta emot en second hand-julklapp och 68 % är beredda att ge bort en. Det är en ökning med 8 % respektive 17 % från 5 år tidigare, 2019, då en liknande undersökning utfördes bland Sellpy’s kunder. Detta indikerar en tydlig trend mot mer hållbara julklappar, där både miljöhänsyn och personlig smak spelar en viktig roll.

Sellpy grundades 2014 och har vuxit till en bred e-handelsplattform för second hand mode och andra produkter. Med sin vision att göra det möjligt för alla att konsumera och leva på ett mer cirkulärt sätt, har Sellpy skapat en unik tjänst som gör det enkelt för människor att köpa och sälja begagnade föremål. Sellpy-sortimentet är tillgängligt på Sellpy.com och i Sellpy-appen.

  • Sellpy
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye