Färre utgivningsdagar för fem av Bonnier News Locals titlar17.11.2022 09:32:00 CET | Pressmeddelande

För att säkerställa ytterligare digital transformation och långsiktig journalistisk utveckling, väljer Bonnier News Local att justera utgivningsfrekvensen för fem av sina papperstidningar. Våren 2023 kommer Smålänningen, Värnamo Nyheter, Falköpings Tidning, Västgöta-Bladet och Skaraborgs Läns Tidning gå i samma fotspår som flera av koncernens övriga titlar och gå till utgivning tre dagar i veckan.

Bonnier News inleder förhandlingar om vidareutveckling av sin kommersiella verksamhet8.11.2022 11:35:05 CET | Pressmeddelande

Bonnier News har i dag inlett fackliga förhandlingar om att ta ytterligare steg för att samordna sina verksamheter för läsarintäkter och annonsförsäljning under en gemensam avdelning. Man avser också att öka samarbetet mellan den nya kommersiella avdelningen och Bonnier News techorganisation. Genom omorganisationen vill man effektivisera, hitta nya arbetssätt samt öka kunskapsdelningen mellan team och avdelningar.

Storsatsning på livesända skidtävlingar – Bonnier News skriver nytt treårsavtal med Svenska Skidförbundet längd24.10.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Redan förra vintern sändes ett stort antal nationella längdskidtävlingar på Expressen och Bonnier News lokala titlar. Nu utökas samarbetet med Svenska Skidförbundet längd, då ett nytt treårsavtal är klart och över 30 tävlingsdagar livesänds under kommande säsong. – Skidorna är en av de sporter som engagerar våra läsare och tittare allra mest, säger Mattias Wallström, livesportansvarig på Bonnier News.

Bonnier News Local omorganiserar - Anna-Clara Welander blir ny Chef redaktionell verksamhet6.4.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande

För att kunna möta framtida behov och bli än mer rustade när det kommer till att attrahera en yngre generations läsare, genomför Bonnier News Local en omorganisation. I samband med detta tillträder Anna-Clara Welander rollen som Chef redaktionell verksamhet. Samtidigt skapas en grupp för redaktionell innehållsutveckling. Den nya organisationen ska börja gälla från och med 1 maj 2022.
  • >>