Bonnier News Local omorganiserar - Anna-Clara Welander blir ny Chef redaktionell verksamhet6.4.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande

För att kunna möta framtida behov och bli än mer rustade när det kommer till att attrahera en yngre generations läsare, genomför Bonnier News Local en omorganisation. I samband med detta tillträder Anna-Clara Welander rollen som Chef redaktionell verksamhet. Samtidigt skapas en grupp för redaktionell innehållsutveckling. Den nya organisationen ska börja gälla från och med 1 maj 2022.

Rekordresultat för Bonnier News10.2.2022 17:30:00 CET | Pressmeddelande

Under 2021 levererar Bonnier News ett mycket starkt resultat vilket är drivet av intäktstillväxt och marginalförbättringar. Omsättningen uppgår till 8,2 miljarder SEK (7,7 miljarder SEK, 2020), varav den organiska ökningen är 300 MSEK (4 procent). Ökningen är driven av en stark tillväxt inom digitala prenumerationer och en stark annonsförsäljning. EBITA uppgår till hela 988 MSEK (647 MSEK, 2020), vilket är det högsta resultatet någonsin för Bonnier News och motsvarar en EBITA-marginal på 12 procent.

Digital transformation och synergier bidrar till ett starkt resultat för Bonnier News Local8.2.2022 13:32:33 CET | Pressmeddelande

Den nybildade lokaltidningskoncernen Bonnier News Local gör under året ett mycket starkt resultat och omsätter drygt 3 miljarder kronor. Vinsten landar på 208 miljoner kronor på EBITA-nivå, vilket ger en vinstmarginal på 7 procent. Under 2021 accelereras förändringsarbetet och takten i den digitala transformationen ökar ytterligare. Några milstolpar under året är partnerskapet med Gota Media och förvärven av Tranås-Posten och Skånska Dagbladet.

Bonnier News kraftsamlar och skapar ny organisation för läsarintäkter9.11.2021 11:00:17 CET | Pressmeddelande

I våras blev det klart att Bonnier News samlar verksamheterna för koncernens svenska läsarintäkter i en central organisation under ledning av Alexander Lydecker. Under hösten har arbete pågått med att genomlysa den nya verksamheten och utveckla nya arbetssätt. ”Vi håller på att bygga en snabb och skalbar organisation som ska kunna växa samtidigt som vi fortsätter att ta marknadsandelar. Många har under de senaste månaderna jobbat intensivt med det här och jag är djupt imponerad över mina medarbetares stora kapacitet. Jag är också övertygad om att vi tillsammans håller på att skapa något unikt”, säger Alexander Lydecker, CCO Bonnier News.

Lena Philipson blir chefredaktör för Skånska Dagbladet26.10.2021 09:44:12 CEST | Pressmeddelande

• >>