Familjeföretaget Einar Mattsson har sedan 1935 aktivt deltagit i utvecklingen av Stockholm. Med långsiktighet och omsorg äger, förvaltar, utvecklar och bygger vi fastigheter.

Vi är en av Stockholms större ägare av hyresbostäder och den erfarenheten använder vi även när vi förvaltar andras fastigheter. Einar Mattsson förvärvar mark och fastigheter och utvecklar dem till bostäder.

Vår verksamhet är organiserad i fem bolag: Einar Mattsson Byggnads AB, Einar Mattsson Projekt AB, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB, Einar Mattsson Fastighets AB och Heirloom Asset Management AB. De ägs av Einar Mattsson AB där även koncerngemensamma resurser finns samlade.

Läs vår senaste årsberättelse och hållbarhetsredovisning här

"Energi- och teknikfrågorna är viktiga för att nå hållbarhetsmålen inom fastighetsområdet" — fredagsporträttet med Mikael Zivkovic27.11.2020 10:12:24 CET | Blogginlägg

I dagens fredagsporträtt möter du den rutinerade och kunnige teknikchefen som alltid ler och som sällan ger korta svar. Han vill att du ska förstå. Med sitt team tar han hundratals fastigheter in i framtidens tekniska lösningar för att bättre kunna styra och anpassa husen för ett trevligare inomhusklimat för alla boende. Alltid med långsiktigheten i fokus. Denne Finspångs-bördiga man har ett stort intresse för fotboll och vill gärna göra film med Killing-gänget.

”Einar Mattsson har ett grundmurat gott rykte som arbetsgivare och som bostadsbyggare” — fredagsporträttet med Bror Ekblom20.11.2020 10:00:00 CET | Blogginlägg

Idag möter vi Bror Ekblom, en erfaren och kunnig man i sina bästa år. Bror axlar den tunga rollen som projektutvecklare med allt vad det innebär. Han är en uppskattad kollega och är med sin trygga framtoning ett stöd för yngre kollegor. Här får vi veta mer om projektutveckling, vem hans bästa kvinnliga förebild är och vad vi behöver göra för att imponera på honom.

Funktionell daglig verksamhet i Vårberg19.11.2020 08:00:00 CET | Nyheter

Alla människor har inte möjlighet att skapa egen försörjning och sysselsättning. Stadsdelsnämnderna i Stockholms kommun har därför i uppdrag att kunna stödja ett antal individer med så kallad daglig verksamhet, LSS. Här anpassas sysselsättningen utifrån individens önskemål. Det kan handla om att någon vill lära sig öva på sociala kontakter, någon annan att lära sig hantverk och annat som både stimulerar våra sinnen och kan underlätta vardagen. I Vårberg finns numera en verksamhet, "AlliHop dagliga verksamheter" i Einar Mattssons lokaler på Ängsholmsgränd.

"Det roligaste är att jag får träffa så många glada hyresgäster" — fredagsporträttet med Jörgen Magnusson6.11.2020 10:00:00 CET | Blogginlägg

Jörgen är fastighetsteknikern som redan som barn plockade sönder brödrosten och annat i dess minsta beståndsdelar. Att ha förmågan att klura och ta reda på hur saker fungerar är ett måste för en tekniker som jobbar med hus. Han är musikalisk och har försökt att bli rockstjärna. Jörgen gillar Lärkstan, stortrivs hemma och hanterar stress med glass, film och promenad. Nu saknar han att få träffa sina föräldrar.

Grundförstärkning av Hovings Malmgård2.11.2020 17:21:36 CET | Blogginlägg

Målet är att rusta upp Hovings Malmgård så att den återigen kan användas. Vår förhoppning är att vi även ska kunna tillföra nya bostäder så att hela platsen blir mer attraktiv och användbar. Därför för vi en dialog med Stockholms stad om en idé om att få uppföra vårdbostäder på platsen. Det sker parallellt med att vi rustar upp malmgården, något som börjar med en grundförstärkning. När det finns något nytt att berätta lägger vi upp ny information här i vårt pressrum.

”Att få vara både kreativ och analytisk, då trivs jag som bäst” — fredagsporträttet med Sofie Tersmeden 30.10.2020 10:00:00 CET | Blogginlägg

Idag fokuserar vi på ännu en ung talang från Einar Mattsson-koncernen. Välutbildade Sofie Tersmeden har nyligen lämnat den skånska myllan för huvudstadens betong. Med sitt professionella, snabba, proaktiva och mjuka sätt, hanterar Einar Mattssons nya koncernledningsassistent rollen med bravur. Här får vi reda på hennes tankar om fastighetsbranschen, hur det är att vara ny och fascinationen för fastighetsforskning.

”Jag omges alltid av pådrivande och engagerade kollegor” — fredagsporträttet med Mesut Tosun23.10.2020 10:15:16 CEST | Blogginlägg

Idag siktar vi strålkastaren mot en av Einar Mattssons viktiga platschefer, Mesut Tosun. Han är en glad, tydlig och målinriktad person som fick nya tankar om sig själv efter en ledarskapsutbildning. Efter en händelserik arbetsdag läggs tid på familjen, musik och fotboll. Vi får också veta, lite oväntat, att han har en särskild förkärlek för snöänglar.

"Jag uppskattar helhetstänket och långsiktigheten som krävs när man renoverar " — fredagsporträttet med John Magnusson16.10.2020 10:00:00 CEST | Blogginlägg

John Magnusson är projektledaren som spritter av energi, som aldrig räds att ställa en fråga när han inte kan eller förstår, men som alltid vill förstå. Han njuter som mest tillsammans med andra och gillar renoveringarnas komplexitet och utmaningar. John har alltid siktet på, och tror alltid att alla kan bli ännu bättre. Mellan fasader och fotbollsmatcher pågår hans liv. Ta del av en oerhört uppskattad medarbetare från Einar Mattsson här.

”Jag är så uppriktigt glad och stolt att få vara en del av Einar Mattsson” — fredagsporträttet med Annika Otterstål9.10.2020 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Annika Otterstål är kvinnan som bjuder alla hon möter på ett leende och som snabbt blir hyresgästernas favorit. Hon har yrkesväxlat både utanför och inom Einar Mattsson-koncernen och låter nyfikenheten driva henne framåt. Löpning och mat är stora intressen, särskilt tillsammans med vännerna. Annika är verkligen en social begåvning utöver det vanliga.

"Vårt ägande är både synligt och personligt" — fredagsporträttet med Kristina Ränk2.10.2020 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Hon har ett stort hjärta och ett skarpt intellekt. Idag möter vi Kristina Ränk, en av delägarna till Einar Mattsson-gruppen. Livet och företagandet pågår mellan byn vid de sydligaste delarna av Bottenhavet och huvudstaden. Hon är släktkär, engagerad och nyfiken. Här får du läsa om hennes bästa sommarminne, om tankarna kring våra ungdomars framtidstro och hur hon är lik Einar.

”De flesta människor har en större potential än vad de tror”— fredagsporträttet med Anna Hellman25.9.2020 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Idag riktar vi strålkastarljuset på Anna Hellman, avdelningschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon räds inga motgångar, lyssnar fokuserat på erfarna kollegor och är särskilt förtjust i ordning och reda, ansvar och hårt arbete. Anna gör gärna ett marklyft med tunga vikter på fritiden, har tidigare studerat kinesiska och gillar att få jobba med en expanderande huvudstad.

"För oss gäller det att hela tiden ligga steget före"— fredagsporträttet med Magnus Björk18.9.2020 09:59:24 CEST | Blogginlägg

I dagens fredagsporträtt lär vi känna Magnus Björk som organiserar Einar Mattsson-koncernens Logistikcenter. Han är en mycket glad och positiv medarbetare, vilket kanske behövs när han tillsammans med sitt team ska hålla ordning och reda på hundratals människors maskiner och utrustning i mångmiljonprojekt. Magnus gillar digitaliseringens fördelar och har tävlat i SM i en för många okänd tävlingsgren.
  • >>

Läs vår senaste årsberättelse och hållbarhetsredovisning här