Familjeföretaget Einar Mattsson har sedan 1935 aktivt deltagit i utvecklingen av Stockholm. Med långsiktighet och omsorg äger, förvaltar, utvecklar och bygger vi fastigheter.

Vi är en av Stockholms större ägare av hyresbostäder och den erfarenheten använder vi även när vi förvaltar andras fastigheter. Einar Mattsson förvärvar mark och fastigheter och utvecklar dem till bostäder.

Vår verksamhet är organiserad i fem bolag: Einar Mattsson Byggnads AB, Einar Mattsson Projekt AB, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB, Einar Mattsson Fastighets AB och Heirloom Asset Management AB. De ägs av Einar Mattsson AB där även koncerngemensamma resurser finns samlade.

"Verksamhetsberättelse och hållbarhetsredovisning"

”Att branschen förändras och förnyas hela tiden fascinerar” — fredagsporträttet med Suzanna Pasku14.1.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Idag möter du Suzanna Pasku, uppdragsansvarig fastighetsförvaltare på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon kom in under pandemin och har redan gjort stort avtryck hos både uppdragsgivare och sina kollegor, trots att de mest mötts digitalt. Här får du läsa om tidigare erfarenheter, karriärplaner och inte minst om hennes älskade Kroatien.

Einar Mattsson: Beslut om start-pm för vårdboende i kv. Sommaren 1023.12.2021 11:05:44 CET | Blogginlägg

Einar Mattssons ambition är att tillföra vård- och trygghetsboenden för äldre i kvarteret Sommaren 10. Det ger också möjligheten att rusta upp den kulturhistoriskt viktiga Hovings Malmgård och tillföra platsen en passande verksamhet. Vi ser framför oss att huset såväl som platsen äntligen kan nyttjas av fler stockholmare och besökare. Den 20 december fattade Stadsbyggnadsnämnden beslut om ett så kallat start-pm för att påbörja arbetet med en ändring av detaljplanen för platsen. Starten på det arbetet är avhängigt ett beslut om markanvisning i Exploateringsnämnden.

”Du rör dig framåt genom att testa dig fram och utmana dig själv” — fredagsporträttet med Fredrika Svensson17.12.2021 10:10:59 CET | Blogginlägg

Hon älskar att laga mat lika mycket som hon älskar analyserande av siffror. Här möter vi Fredrika Svensson som idag är hyresadministratör på den avdelning inom koncernen som jobbar med ekonomisk förvaltning. Med stort mod och framåtanda tar hon sig an utmaningar hon möter och kanske sjunger hon på ”Keep on walking”-låten som har en speciell plats i hennes liv. Lär känna vår tyskättade schlagerfantast.

“En av anledningarna att jobba här var möjligheterna att utvecklas”— fredagsporträttet med Marielle Forstadius10.12.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Glad, positiv och med stort kundfokus tar Marielle sig an rollen som uppdragsansvarig fastighetsförvaltare. Hon har stor kunskapstörst och har ständigt fördjupat sin kompetens med relevanta utbildningar. Ljudböcker, appen Forest och den stora familjen fyller Marielle med glädje, fokus och återhämtning. Det blev ingen flygvärdinnekarriär, utan i stället en lyckad yrkesbana i pappas fotspår.

”Vi arbetar med utemiljöer som lockar till utevistelse och samvaro” — fredagsporträttet med Johanna Karlsson26.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Den välutbildade chefen för koncernens utemiljö-avdelning, Johanna Karlsson, berättar här om hur teamet jobbar, hur en bra utemiljö påverkar oss som människor och vilka som inspirerar henne. Lärandet upphör aldrig inom teamet och nya metoder testas i fastighetsbeståndets rabatter och trädgårdar. Här får vi en inblick i hur det tänks, planeras och utförs. Vi får också veta vem som får Johanna att gapskratta.

”När alla bidrar tillsammans, då blir det roligare och mer meningsfullt att jobba” — fredagsporträttet med Martijn Roobol19.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Utveckling, Dalarna, konst, holländska pannkakor, odling och trummor, vem förenar dessa? Jo, Martijn Roobol, en av Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings gruppchefer på den administrativa förvaltningen. Denne lugne, behaglige och humoristiske man driver på utvecklingen tillsammans med sitt team. Lär känna Excel-älskaren som har ett annat sätt att avsluta veckan på än många av oss andra.

”Ett ovanligt rutinerat företag med en otrolig kompetens på alla områden inom fastighets- och byggbranschen” — fredagsporträttet med Göran Jalmell12.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Han har varit betongarbetare, armerare, plattsättare, VVS-tekniker och nu är han fastighetstekniker. Den mångårige medarbetaren Göran Jalmell har många kompetenser. Inte undra på att han hamnade i Einar Mattsson-koncernen. Göran trivs i koncernen och alla trivs med Göran. Hyresgästerna ger honom full pott i alla kundundersökningar, år efter år. Här får vi reda på vad den mysige och alltid leende medarbetaren har för intressen, tips och kloka råd. Vi får också veta vem den där farbrorn som plötsligt dök upp i badrumsrenoveringen var.

”En trygg bransch som ständigt är aktuell och därmed alltid i utveckling” — fredagsporträttet med Johanna Tappert5.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Undervattensrugbyspelande, glada och snälla Johanna är en av de sportigaste på förvaltningen. Med sina tidigare erfarenheter och kunskaper driver hon på verksamhetsutvecklingen inom koncernens fastighetsförvaltning. Ett besök i Lövhagen i Nynäshamn rekommenderar hon liksom att testa på Capoeira. Här är veckans fredagsporträtt med Johanna Tappert:

”Vi har kul, högt i tak, samordnar våra utmaningar och löser dem tillsammans” – fredagsporträttet med Christian Ridderborg29.10.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Med ansvar för all lokaluthyrning av Einar Mattsson-koncernens lokaler jobbar Christian dagligen tillsammans med sitt team. Han är motorintresserad, har påbrå ifrån tidningsbranschen och är en flitig motionär. Han är alltid fokuserad på utveckling och har ett osvikligt kundfokus i allt han gör tillsammans med sitt team. Familjestämningen på Einar Mattsson lockade honom och hans mellannamn Marcello har en alldeles egen liten familjehistoria.
  • >>

"Verksamhetsberättelse och hållbarhetsredovisning"