Familjeföretaget Einar Mattsson har sedan 1935 aktivt deltagit i utvecklingen av Stockholm. Med långsiktighet och omsorg äger, förvaltar, utvecklar och bygger vi fastigheter.

Vi är en av Stockholms större ägare av hyresbostäder och den erfarenheten använder vi även när vi förvaltar andras fastigheter. Einar Mattsson förvärvar mark och fastigheter och utvecklar dem till bostäder.

Vår verksamhet är organiserad i fem bolag: Einar Mattsson Byggnads AB, Einar Mattsson Projekt AB, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB, Einar Mattsson Fastighets AB och Heirloom Asset Management AB. De ägs av Einar Mattsson AB där även koncerngemensamma resurser finns samlade.

Läs vår senaste årsberättelse och hållbarhetsredovisning här

7 mars startar Einar Mattsson försäljning i Brf Telefoncentralen4.3.2021 09:56:28 CET | Pressmeddelande

I bästa läget på Telefonplan, intill Konstfack och 100 meter från tunnelbanan, utvecklar Einar Mattsson 157 bostäder i Brf Telefoncentralen. Einar Mattsson startar normalt försäljningen efter att projektet börjat byggas så att våra kunder kan känna sig trygga med när de kan flytta in. I Brf Telefoncentralen planerar vi att våra kunder kan börja flytta in under första kvartalet 2022.

”Att samarbeta bra handlar om att anpassa oss till varandra, även när det är utmanande” — fredagsporträttet med med ROT-koordinator Tarja Paljakka26.2.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Tarja Paljakka är kunnig, tydlig och har lätt till skratt. Hon tycker verkligen om att kommunicera med våra hyresgäster, och klarar av utmaningen att hantera såväl nittioåringar som unga personer i de olika projekten. Hon är utbildad läkarsekreterare, är vetgirig och nyfiken. Tarja är orädd och kan med sin erfarenhet nosa sig till en olaga andrahands-uthyrning. På sommarstället återhämtar hon sig, trots att det ständigt är nya projekt på gång där.

Hyresgästerna ger Einar Mattssons fastighetsskötare och tekniker toppbetyg25.2.2021 09:53:14 CET | Nyheter

Einar Mattssons hyresgäster fortsätter att bli allt mer nöjda, och nyligen vann bolaget AktivBo:s kundkristall för största lyft av Serviceindex. Göran Jalmell och Lasse Sköld hör till dem som får högsta betyg av hyresgästerna i områden där de ansvarar för att åtgärda fel i hus och lägenheter. Nyckeln är att lyssna på människor, det handlar inte om att smöra, menar Göran och Lasse.

”Ett företag med stor omtanke och familjär känsla” — fredagsporträttet med uppdragsansvariga förvaltaren Cecilia Hellstrand19.2.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Cecilia Hellstrand är glad, sportig och har en bred kunskap kring förvaltning av bostäder, särskilt äldre byggnader. Hon är teambyggaren som drivs av att skapa tillit och laganda omkring sig. Idag är hon inte bara mån om andra, utan har även insett vikten av att ge omtanke till sig själv. Cecilia har funnit sig till ro med hemarbetet under pandemin. Snart hägrar förhoppningsvis hennes första Ironman-tävling där det garanterat blir en kanontid.

”Det är bättre att vara äkta än att vara perfekt” — fredagsporträttet med platschef Linda Bernheden12.2.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Med sin energiska blick är det ingen tvekan om Linda Bernheden är en person som gillar framåtanda. Linda är den modiga lagspelaren och teambyggaren som älskar struktur och oblygt säger ifrån om det behövs. Den nuvarande platschefen byter under våren tjänst och tar sig allt närmre sitt långsiktiga karriärmål. Hon drömmer gärna stort, har sin pappa som största förebild, funderar mycket på företagskultur och följer allra helst sina kollegors utvecklingsresa.

Einar Mattsson tar över förvaltningen av Brf Bränneriet 12.2.2021 06:04:00 CET | Pressmeddelande

Från januari 2021 har Einar Mattsson Fastighetsförvaltning tagit över uppdraget att förvalta Brf Bränneriet på Reimersholme. Avtalet avser teknisk förvaltning och genomförande av projekt. Bostadsrättsföreningen äger flera fastigheter med totalt 18 huskroppar utmed kajen på Reimersholme. I den vackert belägna föreningen finns förutom 348 bostadsrätter även föreningslokaler samt lokaler som bland annat hyrs ut till förskolor och en matbutik.

”Det gäller att hålla servicenivån och kunnandet på topp hela tiden”— fredagsporträttet med Robert Comstedt5.2.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Idag presenterar vi Robert Comstedt. Mannen med koll. Ordningsam, uppmärksam och omtänksam på samma gång. Han är också en bil- och motorcykel-fantast och det han inte vet om motorer är inte värt att veta. Han är en trogen Djurgårds-supporter, hade möbelsnickardrömmar och skulle blivit företagare inom pälsindustrin. Nu ägnar han dagarna åt sin driftspersonal där han är gruppchef. Idag ligger huvudfokus på energifrågorna i fastigheterna för Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings externa kunder.

”Det är en överraskande god ränta på utbetalade leenden”— fredagsporträttet med Matilda Lehvonen, lokaluthyrare29.1.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Matilda gör ett bestående intryck. Ingen lämnas oberörd av hennes varma leende, hennes energiska positivism och professionalism. Med sin vilja och kraft till förändring tar hon inte bara egna utvecklingskliv utan tar även, på ett omtänksamt sätt och väl förankrat, företaget framåt. Hon är den ljuvligaste av samarbetspartners och numera kan hon även stolt kalla sig par-terapeut. Här är hon, vår målande frankofil:

"Einar Mattssons omtänksamhet om både kunder och medarbetare sticker ut" — fredagsporträttet med Lisa Bruce22.1.2021 10:00:31 CET | Blogginlägg

I dagens fredagsporträtt får du läsa om Lisa Bruce, chef för Servicecenter på Einar Mattsson. Tillsammans med sitt team är Lisa ansiktet utåt mot våra kunder oavsett om du ringer, mejlar eller besöker våra kontor. Hon har gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, har stora ambitioner att utveckla sitt ledarskap, är en stor sportnörd och trivs bäst på landstället på Muskö.

SACO väljer Einar Mattsson för kommersiell fastighet15.1.2021 10:06:17 CET | Pressmeddelande

Den 11 januari tog Einar Mattsson över förvaltningen av Sveriges Akademikers Centralorganisations totalrenoverade fastighet på Lilla Nygatan 14 i Gamla Stan i Stockholm. Den nyrenoverade fastigheten är en renodlad kommersiell fastighet. Av de åtta våningsplanen innehar SACO själva två plan varav ett plan har en modern konferensanläggning. I uppdraget ingår teknisk och administrativ förvaltning samt drift.

"Vi får inte stanna upp och bli fega inför de förändringar digitaliseringen medför" — fredagsporträttet med Gustavo Karlsson15.1.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Det finns knappast någon inom Einar Mattsson-koncernen som inte vet vem han är, både på huvudkontoret och ute på byggen och etableringar. Idag får du möta glädjespridaren och IT-teknikern Gustavo Karlsson. Han ser alla och lägger en tröstande hand på en kollegas axel för att markera att han finns där om det behövs. Han är snabb i sitt yrke, serviceinriktad som få och mer strategisk kring vår digitalisering än vad de flesta känner till.

”Det bästa är att vara en del av en viktig samhällsfunktion och en väldigt omtyckt fastighetsägare” — fredagsporträttet med Marcus Westblom11.12.2020 10:00:00 CET | Blogginlägg

I dagens fredagsporträtt möter vi Marcus, som idag sitter i vår kundtjänst och tar emot felanmälningar från hyresgäster. Han är ung, glad och har stor humor. Han hanterar allt från upplevelsen av iskalla besticklådor till fint beröm från tacksamma äldre damer och herrar. Kanske blir det en fortsatt kundtjänst-karriär i ett spansktalande land framöver om inte hajforskningen hamnar i fokus.

"En bra ledare tänker alltid på teambildandet och trygghetsskapandet"— fredagsporträttet med arbetschef Torbjörn Karlsson4.12.2020 10:00:00 CET | Blogginlägg

Idag porträtterar vi Torbjörn Karlsson. Han har jobbat som arbetschef på Einar Mattsson i en månad nu och har svårslagen erfarenhet i branschen. Torbjörns pappa jobbade åt Einar en gång i tiden och är stolt över att sonen nu deltar i familjebolagets fortsatta framgångssaga. Torbjörn är en trevlig man, med glad uppsyn och med tydlig blick och ambition framåt.
  • >>

Läs vår senaste årsberättelse och hållbarhetsredovisning här