Crowd Charging utökar antalet laddpunkter25.1.2018 12:43 | Pressmeddelande

Att elbilar är framtiden, är det få som tvivlar på. Norge är elbilarnas förlovade land, i Sverige har försäljningen av rena elbilar och laddhybrider tagit fart och i Danmark finns Nordens bäst utbyggda nätverk av publika laddare. Just Sverige, Norge och Danmark är E.ONs hemmamarknad när det gäller laddinfrastruktur och laddlösningar. Just i Danmark testar E.ON dessutom en helt ny tjänst, som kan revolutionerar elbilsägandet: Crowd Charging – ladda hemma hos en elbilskollega!

Malmös största solcellsanläggning invigs på TePe15.1.2018 09:03 | Pressmeddelande

På onsdag den 17 januari invigs den solcellsanläggning som TePe Munhygienprodukter AB, i samarbete med E.ON, installerat på taket till en av sina fabriksbyggnader i Fosieby Industriområde. Solcellsanläggningen är den största i Malmö och gör det möjligt att använda den energi som produceras på plats direkt i tillverkningen. Anläggningen invigs av Joel Eklund, vd på TePe, Peter Jonsson, chef för Hållbar Stadsutveckling på E.ON, och Märta Stenevi (MP), kommunalråd med ansvar för stadsbyggnad och service.