Meny

E.ON bjuder in till diskussion kring hållbara energilösningar under Nordic Clean Energy Week21.5.2018 10:03 | Pressmeddelande

Den 21–25 maj samlas globala beslutsfattare i Öresundsregionen för att diskutera hållbar energi under Nordic Clean Energy Week, en mötesplats för energiministrar, näringsliv, forskning, civilsamhälle och internationella organisationer. E.ON deltar och delar med sig av erfarenheter kring smarta nät, innovation, hållbara transporter och omställningen till 100 procent återvunnen och förnybar energi.

Parkering Malmö och E.ON har skapat 100 nya laddpunkter för elbilar i Malmö17.5.2018 06:00 | Pressmeddelande

Samarbetsprojektet - Ladda för ett hållbart Malmö - som drivits av Parkering Malmö och E.ON är nu slutfört. Detta har resulterat i 100 nya publika laddpunkter för elbilar i Malmö. Laddpunkterna har installerats i Parkering Malmös parkeringsanläggningar samt på några markparkeringsytor som bolaget förvaltar. Projektet är ett led i det hållbarhetsarbete som både Parkering Malmö och E.ON fortsatt kommer att driva.

Stora pengar att spara på rätt kunskap22.3.2018 10:00 | Pressmeddelande

Det svenska elnätet håller en hög standard. God elkvalitet och relativt få avbrott för den vanlige elanvändaren. Men för industrikunder med känslig utrustning, kan en genomlysning av företagets elsystem och proaktiva åtgärder, snabbt vara betald. En spänningsdipp är ett tapp i spänningen under en bråkdels sekund. Ofta är dessa dippar helt inom myndigheternas ramar för spänningskvalitet, men ändå kan de skapa bekymmer i produktionen.

Grönare fjärrvärme när E.ON ersätter fossil olja med förnybar bioolja i Norrköping15.3.2018 08:27 | Nyheter

Redan i dag är i stort sett all fjärrvärme som E.ON producerar och levererar i Norrköping återvunnen eller förnybar, men det finns en liten fossil andel kvar. Nu tar E.ON ett steg närmare sitt mål – att senast 2025 bara producera och leverera hundra procent återvunnen eller förnybar energi – och ersätter den fossila oljan i reservanläggningen Navestad med förnybar bioolja.