Socialförsäkringen i siffror 201925.6.2019 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag publiceras den årliga skriften Socialförsäkringen i siffror. Publikationen ger en övergripande beskrivning av de ersättningar som administreras av Försäkringskassan. År 2018 var socialförsäkringens utgifter för de ersättningar som administreras av Försäkringskassan 225 miljarder kronor. Lite mer än hälften av socialförsäkringens utgifter gick till sjuka och personer med funktionsnedsättning. Drygt en tredjedel av utgifterna gick till barnfamiljer. Därutöver gjordes utbetalningar till vissa andra ersättningar, främst inom arbetsmarknadsområdet.

Inera och Försäkringskassan säger upp samarbetsavtal om gemensam tjänstelegitimation22.1.2019 15:08:21 CET | Pressmeddelande

Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn4.12.2018 13:02:44 CET | Pressinbjudan