Friskis&Svettis har över 575 000 medlemmar fördelade i 160 ideella idrottsföreningar. I Sverige finns 109 föreningar, resterande finns i Norge och övriga Europa.
Runt 14 000 ideella ledare, tränare och övriga funktionärer ser varje vecka till att vi kan erbjuda lättillgänglig och lustfylld träning av hög kvalitet för alla.

• Friskis&Svettis

Friskis&Svettis håller sin första digitala årsstämma27.3.2020 09:28:00 CET | Pressmeddelande

Nu samlas föreningsledningen för Friskis&Svettis 160 lokala föreningar till årsstämma – på grund av coronavirusets utbrott sker det för första gången digitalt. Med sina drygt 575 000 medlemmar samlar Friskis över fem procent av Sveriges befolkning. Årsstämman är idrottsföreningens högsta beslutande organ där bland annat Friskis&Svettis Riks styrelse utses. – Under våra 42 år som förening har vi aldrig varit med om något liknande. Men speciella tider kräver speciella åtgärder. Årsstämman är en jätteviktig del i vårt folkrörelsearbete och vi är glada att det gick att lösa på det här sättet, säger Susanne Jidesten, Friskis&Svettis generalsekreterare. Årsstämman var från början planerad att hållas i Visby men på grund av spridningen av det nya coronaviruset (covid-19) hålls Friskis stämman istället digitalt den här gången. På så sätt undviks resor och stora sammankomster. ­ – Förberedelsetiden har varit kort och det blir ett nytt upplägg för alla. Men vi är lösningsorienterade och framför

Sportlovet ger massa tid för rörelse10.2.2020 07:00:00 CET | Nyheter