• Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet
  • Idrottens Hus, Skansbrogatan 7
  • 118 60 Stockholm

Korpen startar motionslandslaget med Micael Dahlen som förbundskapten28.6.2022 11:07:51 CEST | Pressmeddelande

Nu finns möjligheten att vara med i det viktigaste och roligaste landslaget genom tiderna. Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet startar motionslandslaget som uppmuntrar till rörelse, ger inspiration och bidrar till ökad folkhälsa. Förbundskapten för motionslandslaget är ekonomiprofessorn Micael Dahlen som kommer att bidra med träningstips som är kopplade till den glädje och lycka som fysisk aktivitet kan ge.

Korpens projekt får 8 000 seniorer att motionera under pandemin7.2.2022 11:59:51 CET | Pressmeddelande

Över 350 ledare har utbildats digitalt under 2021 och totalt är det närmare 8 000 seniorer som har genomfört olika typer av motionsaktiviteter tack vare projekt Aktiv Senior. Trots pandemitider har både utbildning och aktiviteter kunnat genomföras. Både Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet och pensionärsorganisationen PRO har haft en utarbetad strategi för att nå ut till seniorer som annars varit isolerade och inaktiva.

Seniorvecka ska få Jönköpings äldre att hitta motionen igen2.9.2021 07:59:00 CEST | Pressmeddelande

Under en hel vecka mellan den 6 och 12 september kommer Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet att arrangera Aktiv Senior-veckan i Jönköping. Det är Korpen Jönköping som kostnadsfritt erbjuder inspirerande aktiviteter som passar seniorer. Aktiviteter och motion anpassade för de äldre har varit nästintill omöjliga att genomföra under ett och ett halvt års tid. Den sociala mötesplatsen och fysiska utmaningen har försvunnit för en åldersgrupp som behöver just det sociala och fysiska. - Under den här veckan kommer vi på många orter runtom i Sverige att visa upp de verksamheter som passar och hjälper den äldre befolkningen att komma tillbaka, börja om eller upptäcka den fysiska rörelsens fantastiska kraft, säger Regina Hedström som är projektledare för Korpen Svenska Motionsidrottsförbundets projekt Aktiv Senior.

• Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet
  • Idrottens Hus, Skansbrogatan 7