• Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet
  • Idrottens Hus, Skansbrogatan 7
  • 118 60 Stockholm

Erik Söderberg vald till ny förbundsordförande i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet18.5.2020 08:02:00 CEST | Pressmeddelande

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet har fått en ny förbundsordförande. Vid förbundsmötet den 17 maj valdes 39-årige Erik Söderberg till ny ordförande och han tar över efter Jan Johnsson som haft posten i fyra år. -Väldigt roligt och inspirerande. Korpen står för ett inkluderande och är det kompletterande förbund som idrottsrörelsen behöver, säger Erik Söderberg.

Telia Idrotts- och Fritidsförbund får fart på kollegorna med digital träning6.5.2020 14:41:46 CEST | Pressmeddelande

Hur kan man på ett smart och effektivt sätt inspirera sina kollegor att träna och motionera nu när en stor del av Sverige jobbar hemifrån? Jo, genom att koppla lättillgänglig vardagsmotion i lagform till en digital utmanings-app. Telia Idrotts- och Fritidsförbund, TIF, har tillsammans med Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet nu i maj startat den digitala hälsoutmaningen Korpen TIF Challenge. Under sex veckor kommer över 500 deltagare i 75 olika TIF-lag att utmana varandra i massor av former av vardagsmotion.

• Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet
  • Idrottens Hus, Skansbrogatan 7