Lernia är den ledande aktören för att möta industrins kompetensbehov. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. Lernia omsätter drygt 3 miljarder och finns på 60 orter över hela landet. 2018 utbildade vi 23 000 personer och förmedlade 11 400 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av respektive branschorganisation. Läs mer på lernia.se

Meny

Nyanländ Märstabo gick från praktikant på pizzeria till fast anställning på lager25.2.2019 10:12:00 CET | Pressmeddelande

I en ny app hjälper nyanlända andra nyanlända att visa vägen till jobb och utbildning i Sverige. En av de som visar vägen är Andre Ward från Märsta. Vi får följa med på hans resan från praktikant på pizzeria till fast anställning som lagerarbetare. Join Lernia är framtagen av utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia i syfte att guida fler nyanlända till jobb och utbildning.

Lernias bokslutskommuniké 2018: Ökad omsättning för bemanningsverksamheten, men stora utmaningar för utbildningsverksamheten13.2.2019 16:11:12 CET | Pressmeddelande

Lernias intäkter för fjärde kvartalet minskade med sex procent till 859 (921) mkr. Det förklaras främst av lägre intäkter från Arbetsförmedlingens upphandlade utbildningstjänster, kalendereffekter med färre uthyrda konsulter samt en nedgång hos en större bemanningskund där konsulterna enligt plan gått över till fast anställning hos kunden. Helårets intäkter minskade med två procent till 3 272 (3 349) mkr.
  • >>