För bättre affärer

Livsmedelshandlarna är en självständig handlarägd riksbranschorganisation, grundad 1931, som utvecklats från att en gång ha haft en mer kontrollerande funktion till att idag utgöra ett stöd för handlaren samt att agera som branschföreträdare inom en rad områden.

Livsmedelshandlarnas arbetsuppgifter har under åren anpassats till tidens krav och förväntningar; ransone-ringskuponger under krigsåren, priskontroll under efterkrigstiden, prisstopp, jordbruksregleringar under sjuttio- och åttiotalen. I varje fas har Livsmedelshandlarna spelat en viktig roll för svensk dagligvaruhandel.

För mer information gå till www.livsmedelshandlarna.se

Anledningen till att det anmäls så få brott i butik1.10.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Det pågår ett lågintensivt krig mot landets livsmedelsbutiker. Men det syns inte i statistiken. Här är förklaringen. Livsmedelshandlarna har länge argumenterat för en översyn av brottsbalken: https://youtu.be/BZBIm7XwiyM och https://youtu.be/Rj7R2E_qMGU Nyligen kom glädjande ett första politiskt förslag på området. Nu hoppas vi på en bred majoritet bakom detta. https://moderaterna.se/sites/default/files/page_attachments/2021-09/Utspels-PM_%20Det%20beh%C3%B6vs%20en%20ny%20brottsbalk%20.pdf

Varför får de kriminella bestämma?3.9.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg