Meny

Ljusa eller mörka framtidsutsikter för höstens studenter?14.8.2018 14:05 | Pressmeddelande

Fack och arbetsgivare kallar till pressträff om strejkrätten5.6.2018 09:59 | Pressinbjudan

Pengar till nyanlända akademiker skulle betyda mycket för integrationen16.4.2018 12:00 | Pressmeddelande

Ett av förslagen i vårpropositionen som Saco välkomnar är regeringens satsning att snabba på nyanländas integrering i Sverige. I dag arbetar 45000 invandrade akademiker i arbeten som inte är i nivå med deras utbildning. ”Vi hoppas att dessa pengar också kommer de nyanlända akademikerna till del, det skulle betyda mycket för integrationen”, säger Sacos ordförande Göran Arrius.

Saco: "Ingrepp i strejkrätten kan hota den svenska arbetsmarknadsmodellen"1.3.2018 07:00 | Pressmeddelande

I dag ska Saco tillsammans med Sveriges Ingenjörer träffa representanter för Stridsåtgärdsutredningen. Lena Maier Söderberg, chefsjurist på Saco och hennes motsvarighet på Sveriges Ingenjörer Helène Robson är där för att berätta om vad utredningens uppdrag och de förslag den ska lägga fram kan komma att betyda för Sveriges akademiker och för den svenska arbetsmarknadsmodellen.
  • >>