För högupplösta bilder på våra senaste kollektioner, gå till Pressbilder Kollektioner

Välkommen till Specsavers!

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien. Specsavers erbjuder produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag drygt 116 butiker.

Specsavers i Köping får optikerkedjans nya inredningskoncept26.11.2020 06:56:52 CET | Pressmeddelande

Wenche Sörvåg har drivit Specsaversbutik i Köping sedan 2011, och det ökande intresset för att ta hand om sin ögonhälsa via en synundersökning har lett till utökade öppettider. Nu får butiken optikerkedjans nya skandinaviska inredningskoncept som svarar mot kundernas krav på en modern och professionell optikerbutik. På fredag, 27 november, är det nyinvigning, en coronaanpassad nyinvigning.

Specsavers – en av Sveriges bästa arbetsplatser21.4.2020 15:56:27 CEST | Pressmeddelande

Specsavers rankas högt i ”Great Place to Works” årliga medarbetarundersökning som uppmärksammar ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. – Att dagligen få jobba med att bidra till bättre ögonhälsa i en entreprenöriell kultur där alla medarbetare möts med respekt och mår bra på sin arbetsplats är nyckeln till framgång, säger Jennie Widell, HR-chef på Specsavers. Bakom utmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplatser”står stiftelsen Great Place To Work som årligen genomför en omfattande medarbetarundersökning - och i år får Specsavers en topplacering i den prestigefulla arbetsplatsstudien.

World Sight Day: Ögonsjukdom kostar årligen nära 9 miljarder10.10.2019 10:06:03 CEST | Pressmeddelande

Idag är det World Sight Day som uppmärksammar det faktum att ögonsjukdomar och ögonskador orsakar både stort mänskligt lidande och stora samhällsekonomiska kostnader – nära en kvarts miljon svenskar väntas till exempel ha en synnedsättning år 2030. –Synnedsättningar och blindhet kostar varje år minst 8,7 miljarder i minskad BNP och 11 miljarder mätt i offentliga finanser, säger Irene Hernberg, PR-chef Sverige på Specsavers som tillsammans med Synskadades riksförbund, SRF, presenterat siffrorna i rapporten Ögonhälsan i Sverige.

Viktor&Rolf Vision lanserar kollektion exklusivt för Specsavers2.9.2019 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu släpper det ikoniska modehuset, Viktor&Rolf, en kollektion i samarbete med Specsavers, innehållande sexton bågar och tre solglasögon. Kollektionen finns i butik från 2 september. – Viktor&Rolf har en gedigen lista på samarbeten och framgångar. Därför är vi på Specsavers väldigt stolta över att kunna presentera denna vackert designade glasögonkollektion”, säger Irene Hernberg, PR-chef på Specsavers Sverige.
  • >>

Välkommen till Specsavers!