Svenska Cykelförbundet (SCF) bildades år 1900 och är ett av Sveriges äldsta specialidrottsförbund. Intresset för cykel växer hela tiden och SCF består i dag av 20 distriktsförbund, över 490 föreningar med drygt 60 000 medlemmar. Runt 5000 cyklister per år tävlar i någon av de sju grenarna landsväg, mountainbike, cykelcross, BMX, paracykel, trial och bancykel. Läs mer på Svenska Cykelförbundets hemsida, scf.se.

Svenska Spel/Tillsammans för fler i rörelse satsar på Svenska Cykelförbundets e-cycling26.11.2020 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Genom initiativet Tillsammans för fler i rörelse, initierat av Riksidrottsförbundet och Svenska Spel får Svenska Cykelförbundet nu medel för att utveckla e-cycling i Sverige. Sverige är världsledande på e-cycling och den 9 december samlas eliten för första gången i ett officiellt världsmästerskap där den svenska truppen tävlar under Svenska Cykelförbundet. Medlen gör det möjligt att fortsätta utvecklingen av e-cycling.
  • >>