215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00

Forskning kring biogasrester: nu lanseras lokalproducerad biogödsel för trädgården 20.5.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Biototal och Tekniska verken i Linköping har tillsammans utvecklat den första biogödselprodukten som gör det möjligt även för hemmaodlare att ta del av biogödsel för användning i trädgård och växthus. Tidigare har det enbart varit lantbrukare som kunnat använda biogödsel som gödningsmedel. I morgon lördag 21 maj är det världspremiär för försäljningen av Germino Trädgårdsgödsel på Blomstertorget i Linköping.

Årets resultat ökar förutsättningarna för resurseffektivitet28.2.2022 17:10:01 CET | Pressmeddelande

Idag lämnar Tekniska verken-koncernen sin bokslutskommuniké för 2021. Resultatet uppgår till 764 miljoner kronor, vilket är 114 miljoner kronor mer än förra året. Elförsäljningen från vattenkraft, vindkraft och kraftvärme ökade jämfört med föregående år och låga temperaturer gynnade fjärrvärmeförsäljningen. De höga elpriserna var fördelaktiga för koncernens energiproduktion, medan de påverkade resultatet negativt för koncernens elhandel.

Efter stormen Malik: Nästan all ström tillbaka i Linköping och Katrineholm30.1.2022 21:11:37 CET | Pressmeddelande

Tekniska verkens montörer har arbetat hela söndagen med att åtgärda strömavbrotten till följd av ovädret som dragit in över Östergötland och Södermanland under det senaste dygnet. På söndagskvällen har alla kunder i Linköping fått strömmen tillbaka. I Katrineholm är fortfarande cirka 500 hushåll strömlösa men prognosen är att majoriteten av dessa kommer få tillbaka strömmen under kvällen.
  • >>

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se