Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Prisjusteringar för hushållsavfallstjänster22.1.2019 16:47:25 | Pressmeddelande

Från och med 1 mars 2019 höjs taxan för sophämtning i Linköping med 5 procent på grund av ökade kostnader. Avgiften, som har varit oförändrad sedan 2008, höjdes med 6 procent den 1 april 2018 och för att täcka kostnaderna och den fortsatta utvecklingen av verksamheten sker nu det planerade steg två. Avgiften har legat under riksgenomsnittet och kommer fortsätta att göra det även efter årets höjning av taxan.

Naturvårdsverket ger bidrag till en bättre vattenmiljö i Linköping5.12.2018 10:03:05 | Pressmeddelande

Naturvårdsverket har beviljat bidrag till Tekniska verkens projekt att bygga en ny damm för dagvattenrening vid Gillbergagatan i Tornby, i Linköping. Dagvatten har identifierats som en källa till att föroreningar sprids. Tekniska verken i Linköping vill hitta bättre effektivare lösningar för hantering och rening av dagvatten, för att på så sätt minska den negativa påverkan på hav, sjöar och andra vattendrag. När föroreningar från regn och snösmältning hamnar i våra sjöar och vattendrag innebär det negativ påverkan på de organismer som lever i och runt våra vatten.
  • >>