215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00

Nu driftsätts Sveriges största solcellspark i Linköping9.7.2020 15:40:00 CEST | Pressmeddelande

Första panelerna sattes upp i mitten av maj och trots förseningar, som en effekt av coronapandemin, kan nu Sveriges hittills största solcellspark börja producera el. En solig sommardag beräknas den ge el motsvarande årliga hushållselen hos 18 villor eller 36 lägenheter. Solcellsparken är en gemensam satsning för en mer hållbar energiförsörjning i Sverige från Alight, Infranode, Tekniska verken i Linköping och Swedbank.

Tack till alla som tvättar bilen i en biltvätt!22.4.2020 09:42:29 CEST | Pressmeddelande

Sverige firar biltvättarhelg den 25-26 april i år, en helg instiftad för att få fler att tvätta bilen i biltvätt för miljöns skull. I Linköping går Tekniska verken all in hela veckan och hyllar alla de som tvättar rätt – det vill säga i en biltvätt eller gör det själv-hall istället för hemma på gatan. Den stora och viktiga skillnaden är att det smutsiga vattnet i en biltvätt renas innan det går tillbaks ut i naturen, medan vattnet från en tvätt hemma på uppfarten rinner rakt ut i närmaste dike via dagvattenledningarna och förorenar miljön.
  • >>

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se