Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Pressinbjudan: Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson besöker Malmen återvinningscentral23.1.2020 15:39:15 CET | Pressmeddelande

Imorgon fredagen den 24 januari, kommer Elisabeth Svantesson (M), ekonomisk-politisk talesperson, till Linköping för att tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Niklas Borg (M) besöka Tekniska verkens återvinningscentral Malmen och Ryds Herrgård. På besöken deltar även bland annat Fredrik Lundén (M), ordförande i Arbetsmarknadsnämnden, samt Charlotta Sund, vd för Tekniska verken i Linköping.

Pressinbjudan - Regionens framtida elförsörjning28.11.2019 10:47:10 CET | Pressmeddelande

En stabil och säker tillgång på el är en förutsättning för de flesta företag som vill bedriva och utveckla sin verksamhet. Ska Sverige och vår region lyckas locka fler bolag att etablera sig här, är en pålitlig elförsörjning en nyckelfaktor. Samtidigt är det en resurs som många tagit för givet – två hål i väggen och sedan har vi el - men under senare tid har en del utmaningar dykt upp, i bland annat Skåne och Stockholms regioner.
  • >>