Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Meny

Naturvårdsverket ger bidrag till en bättre vattenmiljö i Linköping5.12.2018 10:03 | Pressmeddelande

Naturvårdsverket har beviljat bidrag till Tekniska verkens projekt att bygga en ny damm för dagvattenrening vid Gillbergagatan i Tornby, i Linköping. Dagvatten har identifierats som en källa till att föroreningar sprids. Tekniska verken i Linköping vill hitta bättre effektivare lösningar för hantering och rening av dagvatten, för att på så sätt minska den negativa påverkan på hav, sjöar och andra vattendrag. När föroreningar från regn och snösmältning hamnar i våra sjöar och vattendrag innebär det negativ påverkan på de organismer som lever i och runt våra vatten.

Stor satsning på bredbandsutbyggnad i hela Mjölby kommun28.11.2018 09:00 | Pressmeddelande

Mjölby kommun och Utsikt Bredband har kommit överens om en stor satsning på utbyggnad av bredband i hela kommunen. Utsikt Bredband kommer tidigt nästa år att erbjuda fiberanslutning till hushåll och företag på Mjölbys landsbygd. Utbyggnaden ligger i linje med regeringens mål om att 95 procent av alla hushåll och företag ska ha tillgång till bredband med en hastighet på minst 100 Mbit/s år 2020.

Pressinbjudan Innovation Camp 20186.11.2018 09:39 | Pressinbjudan

21 timmar – 21 grupper. Det är dags för Tekniska verken Innovation Camp! Under 21 timmar arbetar 80 ungdomar non-stop för att lösa ett case på plats i Tekniska verkens lokaler. Tillsammans i grupp ska de tänka kreativt och nytt för att hitta den bästa lösningen. I år kommer deltagarna komma ännu närmare verksamheten genom studiebesök under inledningsfrasen. Juryn kommer på fredagsmorgonen att lyssna till de innovativa lösningarna och kreativa tankar som har jobbats fram under de 21 timmarna. Media är varmt välkommen att hälsa på hos deltagarna under Innovation Camp den 8 och 9 november!
  • >>