Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Besöken på återvinningscentralerna begränsas3.4.2020 12:04:37 CEST | Pressmeddelande

Coronaviruset gör att många tillbringar mycket tid hemma, och passar då på att städa ur sina skrymslen och rensa i trädgården. Det märks tydligt på Tekniska verkens återvinningscentraler, dit många nu kommer med sitt avfall. Men med Folkhälsomyndighetens nya riktlinjer är det viktigt att begränsa besöken dit, och Tekniska verken uppmanar Linköpingsborna att bara åka om det verkligen är nödvändigt.

Svårt att ta hand om återbruksmaterial på Återvinningscentralerna27.3.2020 21:03:30 CET | Pressmeddelande

Tekniska verken samarbetar med flera hjälporganisationer som kommer och hämtar det som lämnats in till återbrukshallarna. Men utvecklingen med anledning av coronaviruset för med sig att hjälporganisationerna får allt färre kunder, och försäljningen i butikerna har minskat drastiskt. Därför hämtas inte återbrukat material i samma utsträckning som tidigare, och för att det inte ska svämma över i hallarna uppmanas nu kunderna att inte lämna in saker där just nu.
  • >>