Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Meny

Uppdatering: Vattenläckan i Vikingstad lagad11.4.2019 13:46:06 CEST | Pressmeddelande

Den vattenläcka som uppstod i Vikingstad under torsdagsmorgonen är nu åtgärdad, och det är nu normala förhållanden i vattenleveransen. Dock kan det förekomma missfärgat vatten som inte är farligt att dricka. Under morgonen uppstod en vattenläcka i Vikingstad utanför Linköping. Läckan påverkar även omkringliggande orter, som exempelvis Sjögestad, Nykil och Västerlösa. Det är ännu oklart vad läckan beror på, men den uppstod i samband med ett grävarbete.

Nu har Tekniska verken i Linköping eldat den sista kolbiten15.3.2019 14:27:04 CET | Pressmeddelande

I onsdags (13 februari) eldades det allra sista kolet i kraftvärmeverket vid Resecentrum i Linköping. Tekniska verkens styrelse tog i november 2017 beslutet att fasa ut kol och fossil olja i kraftvärmeproduktionen till eldningssäsongen 2021. Nu har kolpannan slocknat för gott och kommer under sommaren att konverteras för att kunna elda återvunna och/eller förnyelsebara biobränslen istället.
  • >>