Unionen press svarar på medias frågor om Unionen. Vi förmedlar kontakter till våra förtroendevalda och experter inom bland annat arbetsmiljö, kompetensutveckling, utmaningar i tjänstemännens arbetsliv, lön och jämställdhet.

Välkommen att kontakta oss!

Unionens tankar och åsikter i aktuella frågor.

Unionen är Sveriges största fackförbund med över 685 000 medlemmar på 88 000 arbetsplatser. Vi är 27 000 förtroendevalda på drygt 14 000 arbetsplatser. Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, ensamföretag, organisationer och föreningar.

Här hittar du Unionens logotyp.

Ny rapport: Stor kompetensbrist i industriexpansionens spår21.10.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

Sex av tio arbetsgivare i Norrbotten och Västerbotten kommer inom fem år få sin kompetensförsörjning påverkad av den stora industriexpansionen i regionen. Av arbetsgivare som redan idag påverkas upplever nio av tio att expansionen gjort det svårare för dem att behålla anställda. Det visar Unionens rapport "Kompetens avgörande för den gröna industriomställningen i norr" som släpps idag.
  • >>

Välkommen att kontakta oss!

Unionens tankar och åsikter i aktuella frågor.

Här hittar du Unionens logotyp.