Meny

Inbjudan: Malin Björk, Vänsterpartiet Skåne och Vänsterpartiet Malmö håller samtal om aborträtt5.9.2018 17:24 | Pressmeddelande

Kvinnors rätt till sin egen kropp är helt grundläggande. Just nu blåser det konservativa vindar i Europa och Sverige: aborträtten hotas av begränsningar och förbud och diskussioner om samvetsfrihet lyfts dagligen i den svenska valrörelsen. Malin Björk, vänsterpartiets EU-parlamentariker, Sara Svensson, gruppledare för Vänsterpartiet i Skåne och Hanna Thomé, vänsterpartiets kommunalråd i Malmö, bjuder in till samtal om hur vi praktiskt kan försvara rätten till fri abort.

Vänsterpartiet Skåne släpper rapport om klasskillnader inom vården - Kristianstads Paloma Mamani kommenterar23.8.2018 12:41 | Pressmeddelande

Att sjukvård ska finnas till för alla kan låta grundläggande men är långt ifrån självklart. Idag förhandlas villkoren för sjukvården högljutt: vem som ska få vad, när och på vilket sätt? Det är frågor som engagerar såväl politiker och tjänstemän som människor som arbetar inom vården, bolagsstyrelser, forskare, patientgrupper, intresseorganisationer och en engagerad allmänhet. Vänsterpartiet Skåne har tagit fram en rapportserie om sjukvård - i den här granskas hur klasskillnader påverkar vilken vård du får, och Vänsterpartiet Skåne presenterar sina lösningar för en jämlik vård.

Pressinjudan: Vänsterpartiet Skåne släpper rapport om klasskillnader inom vården, Malmös Hanna Thomé kommenterar23.8.2018 09:20 | Pressmeddelande

Vänsterpartiet Skåne släpper rapport om klasskillnader inom vården - Helsingborgs Peter Ahlbom kommenterar23.8.2018 09:00 | Pressmeddelande

Vänsterpartiet Skåne släpper rapport om klasskillnader inom vården - Lommas Patrik Milton kommenterar23.8.2018 09:00 | Pressmeddelande

Vänsterpartiet Skåne släpper rapport om klasskillnader inom vården - Svalövs Agneta Lenander kommenterar23.8.2018 09:00 | Pressmeddelande

Vänsterpartiet Skåne släpper rapport om klasskillnader inom vården - Tomelillas Linda Ekelund kommenterar23.8.2018 09:00 | Pressmeddelande

Vänsterpartiet i Skåne går till val på kortare arbetstid, fler vårdplatser och en tillgänglig, enkel och billig kollektivtrafik21.6.2018 18:46 | Pressmeddelande

I veckan släppte Vänsterpartiet i Skåne sitt regionpolitiska program för åren 2018-2020. I programmet ryms Vänsterpartiets politik för ett mer jämlikt Skåne - och för en region som inför 30 timmars arbetsvecka, öppnar upp och utökar antalet vårdplatser och arbetar för fri kollektivtrafik för barn, unga och pensionärer.
  • >>