Meny

Pressinbjudan: Vårdföretagarna möter Jönköpingspolitiker för framtidsdiskussion om välfärden17.5.2018 13:28 | Pressmeddelande

Pressinbjudan: Vårdföretagarna möter politiker för framtidsdiskussion om välfärden4.5.2018 13:26 | Pressmeddelande

I en undersökning som Vårdföretagarna låtit Demoskop genomföra är stödet i Dalarna för valfriheten i välfärden stort. Stödet för rätten att själv välja vilken vårdmottagning man ska vända sig är hela 80 procent. Möt Vårdföretagarnas näringspolitiske chef, Håkan Tenelius, som berättar om undersökningen och svarar på frågor om vården och omsorgens utmaningar efter valet.

Vårdföretagarna välkomnar LSS-utredningens borttagna sparbeting: "Ersättningen måste följa kollektivavtalen"30.4.2018 11:30 | Pressmeddelande

- Regeringens besked är välkommet. Den personliga assistansen måste präglas av långsiktighet och stabilitet, både för den enskilde och för de verksamma assistansföretagen. Tusentals människor med funktionsnedsättningar har blivit drabbade av nedskärningarna inom assistansen och anhöriga har axlat enorma bördor de gångna åren, säger Inga-Kari Fryklund Vårdföretagarnas förbundsdirektör i en kommentar till regeringens ändrade direktiv till LSS-utredningen
  • >>