Vings Pressjour

För journalister vid akuta ärenden utanför kontorstid. Dagtid, se kontakter.

Vings försäljning

Ärenden som inte är pressrelaterade hänvisas till vår försäljning.

0771-995995

Ving är för många känt som Vingresor vilket var det tidigare företagsnamnet. Detta byttes mot Ving redan 1991 men fortfarande använder många namnet Vingresor i dagligt tal.

BILDER: För hotell- och resmålsbilder, besök Vings bildarkiv. https://www.ving.se/bildarkiv

Meny

Dåligt väder hemma gör svenskarnas solsemester ännu bättre4.4.2018 10:32 | Pressmeddelande

Många svenskar är smått missunnsamma visar en internationell undersökning. Nära fyra av tio svenskar hoppas på dåligt väder hemma när de reser iväg på solsemester. För att möta behovet genomförde Ving en kampanj med en vädermaskin där turister på en strand på Phuket kunde uppleva vädret hemma i realtid, det kunde vara regn, snö eller vind så att de kunde få ut det bästa av sin semester.

Nyhet: Digital detox på Vings familjehotell O.B.C. by Sunwing - WiFi slopas och dataroaming förbjuds1.4.2018 09:00 | Pressmeddelande

Allt fler svenskar uppvisar symptom av skärmberoende. För att stävja detta växande problem har Ving beslutat sig för att helt stänga ner det trådlösa nätverket på de populära familjehotellen O.B.C. by Sunwing. För att säkerställa att ingen smygsurfar, då dataroaming numera är gratis inom EU, kommer dessutom hotellen att omgärdas av avancerade skärmar som stänger ute alla radiovågor.
  • >>