Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

08-55513040

Vings försäljning

Ärenden som inte är pressrelaterade hänvisas till vår försäljning på:

0771-995995

Ving är för många känt som Vingresor vilket var det tidigare företagsnamnet. Detta byttes mot Ving redan 1991 men fortfarande använder många namnet Vingresor i dagligt tal.

BILDER: För hotell- och resmålsbilder, besök Vings bildarkiv. https://www.ving.se/bildarkiv

Fem trendspaningar från Ving inför 201820.12.2017 10:53 | Pressmeddelande

Trend 1. Östra Medelhavet ökar mest sommaren 2018 Sommaren 2018 kommer att bli en riktig greklandssommar. Grekland har alltid varit ett av svenskarnas mest älskade semesterländer men till sommaren slår efterfrågan rekord och har ökat med nära 25 procent jämfört med förra sommaren. I Grekland öppnar Ving en ny destination på den svenska marknaden, Olympiska rivieran. Även Turkiet kommer tillbaka starkt och jämfört med i fjol har efterfrågan stigit med 200 procent och Ving möter efterfrågan med att utöka programmet med närmare 10 000 platser. Cypern, Kroatien och nyheten Montenegro är ytterligare tre populära destinationer i Östra Medelhavet. Trend 2. Allt fler väljer en paketresa med reguljärflyg Dubai, Maldiverna, Bali och Mauritius är långväga resmål som bara ökar i popularitet år från år. Även Costa del Sol på det spanska fastlandet är en destination som återfått sin stjärnglans. Allra mest har resandet till Dubai ökat där det skett en fördubbling det senaste året och en så stor ökni

• >>