13 träffarGTM

Tyska Turistbyrån

Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser27.6.2023 10:59:08 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.
Tyska Turistbyrån

Succéresultat för virtualGTM 2020 stärker omstart för Tysklands incomingturism6.7.2020 11:44:36 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Virtual GTM 2020 blev en stor succé för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT): 450 key accounts från den internationella resebranschen från 49 länder använde plattformen för att ta del av tjänster och erbjudanden från 250 tyska partners inom hotellbranschen, transportsektorn och fritidsindustrin, incoming services och regionala turistorganisationer, och för att förhandla inför det kommande året. För detta ändamål avtalades mer än 5 700 online-möten via DZT:s GTM Networking Tool.
Tyska Turistbyrån

GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 202018.5.2020 13:37:37 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 18 maj 2020 – Från den 22 till den 24 juni arrangerar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Tysklands största incomingworkshop – Germany Travel Mart – som ett tre dagar långt online-event. På grund av Covid19-pandemin har DZT i samråd med värden för årets evenemang, turismförbundet Mecklenburg-Vorpommern (TMV), beslutat att flytta den fysiska Germany Travel MartTM (GTM) till år 2021.
Tyska Turistbyrån

Internationella reseindustrin till Wiesbaden för GTM 2019 - Tysklands största incomingworkshop8.5.2019 11:30:35 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Från 12 till 14 maj kommer runt 500 representanter från den internationella reseindustrin från 51 länder till Wiesbaden med anledning av den 45:e GTM Germany Travel Mart™. Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) arrangerar GTM årligen i samarbete med växlande partnerregioner och -städer. Delstaten Hessens huvudstad Wiesbaden har varit värd för arrangemanget både år 1977 och 2005 så det blir tredje gången gillt i år.
Tyska Turistbyrån

DZT rapporterar: Stor succé för GTM i Dresden14.5.2018 16:46:00 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Den 44:e Germany Travel Mart™ (GTM) togs mycket väl emot bland deltagarna. Det var staden Dresden som hade äran att arrangera 2018 års GTM den 6 till 8 maj. Tysklands mest betydelsefulla B2B-plattform lockade 527 experter och beslutsfattare från den internationella resebranschen samt internationella journalister från de viktigaste källmarknaderna. Deltagarna informerades om de senaste resetrenderna, nyutvecklingar och aktuella turistprodukter i Tyskland. Under den två dagar långa workshopen på Messe Dresden möttes över 338 utställare från hotell och transportbranschen samt lokala och regionala turistorganisationer som presenterade sina mångfaldiga och högkvalitativa erbjudanden inför en internationell branschpublik. Runt 19 000 affärsmöten bokades via mässans onlineverktyg. Deltagarna var mycket positiva till det välorganiserade eventet och lovordade den utmärkta organisationen, servicen på plats och användandet av kollektivtrafik. Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, tackade ar
Tyska Turistbyrån

DZT uppnår guldstatus vid Green Globe-certifieringen1.2.2018 14:23:00 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) har med framgång godkänts för återcertifieringen i Green Globe Program. DZT tilldelades guldstatus för en kontinuerlig certifiering under fem år i följd. Petra Hedorfer, styrelseordförande i DZT, förklarar: – Reselandet Tyskland ska vara en destination som präglas av varierade och hållbara erbjudanden och tjänster inom turism. Vi som företag föregår med gott exempel genom att aktivt jobba på att minska våra ekologiska fotavtryck. Genom att uteslutande använda oss av ekologisk ström på vårt huvudkontor samt genom att arrangera den globala turismmässan Germany Travel MartTM som Green Meeting har vi enbart i år minskat CO2–utsläppen med nästan 200 ton. Green Globe-certifiering ger internationellt erkännande Green Globe Certification Standard är en global certifieringsprocess för reseindustrin. För att delta krävs det att alla hållbara aktiviteter dokumenteras enligt en omfattande lista med kriterier på områdena hållbart management, samhälle, ekonomi,
Tyska Turistbyrån

Ny imagefilm belyser ”Tyskland om natten”13.6.2017 14:43:00 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) har släppt en ny imagefilm, ”Tyskland om natten”, som kan ses på www.youtube.com/germanytourism. Den knappt fem minuter långa filmen är resultatet av sju månaders produktion och visar upp fascinerande nattbilder från fler än 70 platser i Tyskland. Filmen rönte stor uppskattning när den premiärvisades vid invigningen av GTM Germany Travel Mart™ i Nürnberg för över 800 Key Account Manager från den internationella resebranschen samt inhemska branschpartners. Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar: – Mer än 80 procent av resorna till Tyskland planeras och bokas nuförtiden på nätet, och rörliga bildformat spelar en allt viktigare roll. Samtidigt förändras konsumenternas förväntningar och tittarvanor i takt med vidareutvecklingen av digitala medier, vilket kräver särskilt autentiska och sofistikerade onlinetjänster. För att vi ska kunna locka såväl potentiella tysklandsresenärer som multiplikatorer från media och den internationella resein
Tyska Turistbyrån

​Dresden värd för den 44:e GTM 201818.5.2017 09:25:00 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) har utsett Dresden i Sachsen till arrangör av den 44:e Germany Travel MartTM (GTM). Under den sista mässdagen under årets GTM överräckte evenemangets värdar Jens Huwald, VD för BAYERN TOURISMUS Marketing GmbH (by.TM), och Yvonne Coulin, VD för kongresscentret Congress- und Tourismus-Zentrale Nürnberg, GTM-pokalen till Dr. Bettina Bunge, VD för Dresden Marketing GmbH(DMG). Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), förklarar: – Dresden är med sina knappt 900 000 internationella övernattningar föregående år ett av landets mest populära stadsresmål. Vi gladde oss därför lite extra över Dresdens ansökan som arrangör för GTM Germany Travel MartTM. Vi har sedan många år tillbaka ett intensivt och konstruktivt samarbete med stadens turismansvariga och Dresden har varit en återkommande samarbetspartner till DZT vid internationella marknadsföringsaktiviteter. Med DZT:s och Dresdens gemensamma bloggarkampanj #youngDresden,
Tyska Turistbyrån

​Bayern arrangerade GTM i Nürnberg15.5.2017 14:15:00 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Från den 7 till 9 maj gästade över 500 företrädare för den internationella reseindustrin från 50 länder Germany Travel Mart™ i Nürnberg. GTM anordnas årligen av Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) i samarbete med växlande partnerregioner och -städer. 2017 års utgåva arrangerades i samarbete med BAYERN TOURISMUS Marketing GmbH (by.TM) och kongresscentret Congress- und Tourismus-Zentrale Nürnberg. Sedan 1972 har GTM varit den viktigaste B2B-plattformen för Tysklands incoming. Arrangemangets kärnpunkt var en två dagar lång B2B-workshop på Nürnberg-mässans område. Runt 330 företrädare för hotell- och transportbranschen, incomingagenturer samt lokala och regionala turistorganisationer presenterade aktuella trender, innovationer och turistprodukter från Tyskland för en publik bestående av mer än 500 Key Account Managers från den internationella reseindustrin och medieföreträdare för tysk turisms mest betydande källmarknader. Under eventet tog deltagarna chansen att knyta nya kontakter och
Tyska Turistbyrån

DZT guldpartner i ”UNWTO Year of Sustainable Tourism for Development 2017”14.2.2017 12:14:00 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Världsturismorganisationen UNWTO samordnar på uppdrag av FN:s generalförsamling utförandet av ”International Year of Sustainable Tourism for Development”. Deutsche Zentrale für Tourismus är guldpartner detta UNWTO-år och tar chansen att positionera reselandet Tyskland som en destination med exemplariskt hållbara turistanläggningar och tjänster. DZT inleder temaåret med att lansera en ny mikrosajt på temat ”hållbart resande i Tyskland” på www.germany.travel/sustainability. Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar: – Mot bakgrund av de växande turistströmmarna, klimatförändringarna och konsumenternas stigande krav är hållbara erbjudanden avgörande för destinationens framtid i den internationella konkurrensen. Vi arbetar målinriktat på att hållbarheten ska vara en de grundläggande aspekter som utmärker destination Tyskland. Mikrosajten finns på 17 språk och erbjuder kompakt information om hållbar turism längs hela den turistiska värdekedjan. Ämnena omfattar klimatvänliga reso
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye