Spanska Turistbyrån

Air Europa öppnar ny direktlinje till Madrid

Dela
bild spain.info
bild spain.info

Den 17:e juni började Air Europa flyga direkt till Madrid från Stockholm-Arlanda med tre avgångar per vecka.

Flygplatsen Barajas-Adolfo Suarez är ett viktigt nav för trafik till Spaniens och Latinamerikas alla hörn. Från Madrids olika tågstationer är det ofta enstaka timmen till UNESCO-klassade världsarvstäder som Toledo, Salamanca och Segovia.

Madrid är Spaniens största stad och dess huvudstad sedan 400 år tillbaka. En hissnande kombination av folkligt och kungligt utmärker staden. Ett stenkast bort från de aldrig sovande och mycket roliga nattlivskvarteren finns några av Europas förnämsta museer. Slott och operahus ligger vägg i vägg med tapasbarer från hela Spanien. 27 Michelin stjärnor under samma himmel som nattöppna restauranger som serverar ”bocata de calamares”, en fralla med friterad bläckfisk.

Madrid har sedan något decennium tillbaka profilerat sig som en konferens och evenemang-stad och hyser ständigt nya internationella kongresser. Staden är sist men inte minst hemmaarena till två Champions League fotbollslag: Real- och Atlético de Madrid.

För mer information om Madrid och omgivningar klicka här.

Nyckelord

Kontakter

Mónica FernándezTuristbyråchef

Bilder

bild spain.info
bild spain.info
Ladda ned bild

Om

Spanska Turistbyrån
Spanska Turistbyrån
Nybrokajen 3
111 48 Stockholm

http://www.spain.info/en/

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som fått i uppdrag av den spanska staten att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.

Läs mer om Spanien på spain.info och vår tidning på svenska upptackspanien.com.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye