Spanska Turistbyrån

Madrid, Europas ledande konferensdestination

Dela

Madrid har utsetts till "Europas ledande mötes- och konferensdestination" vid World Travel Awards (WTA) prisutdelningsgala, som ägde rum i Aten den 30 juni. WTA betraktas som den internationella resebranschens "oscarsgalan" eftersom merparten av resesektorns aktörer deltar i omröstningen. Madrid fick fler röster än de andra finalisterna i MICE-kategorin: Paris, Wien, London och Berlin.

Spaniens huvudstad tog emot drygt 20 000 möten och 1,1 miljoner deltagare under 2017. Madrid blev även värdstad för flera globala konferenser, främst inom medicin- och vårdsektorn, vilket ökade Madrids popularitet som konferensstad internationellt.

Madrid har ett stort utbud av förstklassiga hotell och konferensanläggningar men staden lockar också med kultur, sportevenemang, nöjesliv och fantastiska matupplevelser.

Bakom Madrids succé som MICE-resmål ligger även ett mycket bra samarbete mellan den privata och kommunala sektorn genom Madrid Convention Bureau (MCB), en specialiserad enhet tillhörande stadens turistbyrå.

Nyfiken på Madrid? Läs mer här.

Nyckelord

Kontakter

Mónica FernándezTuristbyråchef

Bilder

Om

Spanska Turistbyrån
Spanska Turistbyrån
Nybrokajen 3
111 48 Stockholm

http://www.spain.info/en/

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som fått i uppdrag av den spanska staten att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.

Läs mer om Spanien på spain.info och vår tidning på svenska upptackspanien.com.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye