Best of the World - dröm nu, res sen

Med publiceringen av sin nya lista "Best of the World 2021" tillkännager National Geographic 25 extraordinära destinationer som kommer att definiera våra framtida resvägar och inspirera läsarna att "drömma nu, åk senare." Listan profilerar inspirerande platser, samhällen och innovationer och ger en optimistisk dos av eskapism, eftersom blivande resenärer nu navigerar med pandemiska försiktighetsåtgärder runt om i världen.
Listan ”Best of the World 2021” som National Geographic publicerar är uppdelad i fem olika kategorier:
- Natur
- Äventyr
- Kultur
- Hållbarhet
- Familj
Köpenhamn har satt ett klimatmål om att vara en koldioxidneutral stad år 2025. Ca 98% av staden värms upp av sopförbränninig, 49% av alla resor i staden görs med cykel och alla dieselbussar har och kommer ersättas ev el-bussar.
Med listan vill National Geographic lyfta fram destinationer som har en relevant och bra historia att berätta under de kommande året. Listan lyfter fram framgångar, prestationer, kulturell motståndskraft och berättelser om platser som gör allt för att vi ska trivas, trots de skrämmande hinder som en pandemi för med sig.
Listan har skapats i samarbete med National Geographic Travellers internationella redaktionsteam, som finns i mer än ett dussin kontor runt om i världen, och som har miljontals läsare.
Hela ”Best of the World”-listan kan ses på NatGeo.com/BestOfTheWorld
- "Medan pandemin har stoppat resor, har den inte tystnat vår nyfikenhet", säger George Stone, chefredaktör för National Geographic Travel.
- ”Världen är full av underverk - även om de är svåra att nå. Nu är den perfekta tiden att upptäcka något nytt om en extraordinär plats eller kultur i vår värld och kanske drömma om din nästa resa, när den tiden kommer. Med hopp om att resandet ska återvända är vi glada att kunna berätta dessa 25 berättelser om tidlösa platser som kommer att karaktärisera våra framtida resvägar. ”
Nyckelord
Kontakter
Caitlin Holbrook, caitlin.holbrook@natgeo.com, (716) 225-0502
Anna Kukelhaus, anna.kukelhaus@natgeo.com, (202) 258-8020
Bilder



Länkar
Om
VisitDenmarkNo. 18 Grand Central Centralplan 15
11120 Stockholm / Sweden
+46 (0) 768 35 00 31http://www.visitdenmark.com
National Geographic Partners LLC
National Geographic Partners LLC (NGP), a joint venture between The Walt Disney Company and the National Geographic Society, is committed to bringing the world premium science, adventure and exploration content across an unrivaled portfolio of media assets. NGP combines the global National Geographic television channels (National Geographic Channel, Nat Geo WILD, Nat Geo MUNDO, Nat Geo PEOPLE) with National Geographic’s media and consumer-oriented assets, including National Geographic magazines; National Geographic studios; related digital and social media platforms; books; maps; children’s media; and ancillary activities that include travel, global experiences and events, archival sales, licensing and e-commerce businesses.
Furthering knowledge and understanding of our world has been the core purpose of National Geographic for 132 years, and now we are committed to going deeper, pushing boundaries, going further for our consumers … and reaching millions of people around the world in 172 countries and 43 languages every month as we do it. NGP returns 27% of our proceeds to the nonprofit National Geographic Society to fund work in the areas of science, exploration, conservation and education. For more information visit natgeotv.com or nationalgeographic.com, or find us on Facebook,Twitter,Instagram,YouTube,LinkedIn and Pinterest.
Följ VisitDenmark
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från VisitDenmark
Tivolis fyrverkerier får Köpenhamn att spraka, gnistra och glittra16.12.2025 14:41:59 CET | Pressmeddelande
Tivoli i Köpenhamn bjuder på spektakulära fyrverkerishower den 25 och 26 december 2025, samt på nyårsafton. Fyrverkerimästaren Gunnar B. Knudsen firar 20 år och levererar färgsprakande shower med nya visuella uttryck. Evenemanget är en del av Tivolis julfirande fram till 4 januari 2026.
Ny global turismlösning från Köpenhamn3.12.2025 10:06:42 CET | Pressmeddelande
Köpenhamn lanserar DestinationPay, en global turismlösning som bygger vidare på det framgångsrika CopenPay-initiativet. Modellen belönar turister för positiva handlingar, och nu bjuds städer världen över in att delta. Målet är att förbättra turismupplevelsen genom att främja hållbara beteenden som gynnar lokala samhällen. Flera städer, inklusive Berlin, har redan visat stort intresse.
Kramkampanj ska locka turister till ett vinterkallt Köpenhamn13.11.2025 14:50:57 CET | Pressmeddelande
Wonderful Copenhagen lanserar nu kampanjen ”Copenhagen – The Art of Hugging” i Sverige – en hyllning till den mänskliga värmen som präglar Köpenhamn under årets kallaste månader. Kampanjen bygger vidare på det kreativa konceptet ”Copenhagen is warmest when it’s cold” och vill påminna svenskar om att Köpenhamn inte bara är nära – det är också som varmast när det är kallt.
En turistambassadör med 20 miljoner följare11.11.2025 07:45:00 CET | Pressmeddelande
Hur konstigt det än kan låta, har den danska staden Odense – som ofta förknippas med att vara H.C. Andersens hemstad – inlett ett samarbete med en indisk ”Bollywoodstjärna”. Det är den indiska filmstjärnan Taapsee Pannu, med mer än 20 miljoner följare på Instagram, som blivit stadens nya globala turistambassadör.
J-dagen – när julen officiellt börjar i Danmark5.11.2025 16:55:17 CET | Pressmeddelande
En högtidsdag för ölälskare närmar sig. Den första fredagen i november är det dags för en av årets mest älskade traditioner i Danmark – J-dagen, dagen då årets julöl släpps och serveras på barer och pubar över hela landet. I år infaller J-dagen fredagen den 7 november klockan 20:59, en tidpunkt som enligt traditionen markerar när den första snön ”faller” över Danmark – åtminstone i reklamen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum