Tidningsutgivarna

TU säger nej till mera begränsningar av spelreklamen

Dela
TU har i dag lämnat in sitt remissyttrande över finansdepartementets förslag om nya begränsningar för spelreklamen – från ”måttfull” till ”särskilt måttfull”.

TU avstyrker förslaget.

- Det måttfullhetskrav som finns i dag markerar, tillsammans med branschens egenåtgärder, vilken återhållsamhet som ska, och måste, finnas. En ytterligare åtstramning till "särskild måttfullhet" vid marknadsföringen av spel riskerar att bli kontraproduktiv och minska den s k kanaliseringen till det organiserade och kontrollerade spellicenssystem vi har i dag. Det är ingen betjänt av, vare sig konsumenter eller ansvarstagande medier och spelbolag, säger Johan Taubert, VD för TU – Medier i Sverige.

Mer information:

Johan Taubert, vd TU – Medier i Sverige 076-545 24 05

Per Hultengård, jurist TU – Medier i Sverige 070- 815 75 29

TU:s hela remissyttrande finns som bilagd fil.

Kontakter

Dokument

Länkar

Om

Tidningsutgivarna
Tidningsutgivarna
Sveavägen 33 (besöksadress)
111 34 Stockholm

08-692 46 00https://tu.se/

Följ oss gärna på Twitter och på Facebook!

TU – Medier i Sverige är en branschorganisation som arbetar för fria och konkurrenskraftiga medier för ett öppet och demokratiskt samhälle.

Läs mer om mediehusens branschorganisation.

Swedish Media Publishers' Association, Box 22500, SE-104 22 Stockholm.

Besöksadress: Kungsgatan 62, 3 tr. Tel: +46 8 692 46 00.

info@tu.se, www.tu.se, www.dagspress.se
 

Information om hur vi samlar in och använder personuppgifter i vår verksamhet finns i vår dataskyddspolicy >>

Följ Tidningsutgivarna

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tidningsutgivarna

Ny studie visar hur nyhetskonsumtionen stärker demokratin2.5.2025 08:20:00 CEST | Pressmeddelande

En färsk studie från SOM-institutet visar dagstidningarnas och andra redaktionella mediers stora betydelse för att demokratin ska fungera och stå stark. – Nyhetskonsumtionen inte bara stärker medborgarnas politiska kunskap och samhällsengagemang, den tycks också öka valdeltagandet och medborgarnas nöjdhet med hur demokratin fungerar generellt, säger Johan Taubert, vd på Tidningsutgivarna (TU).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye